••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
သာသနာသက္ကရာဇ် ၁၅၉၃ ခုနှစ်
မြန်မာသက္ကရာဇ် ၄၁၁ ခုနှစ်
ခရစ်နှစ် ၁၀၃၁ ခုနှစ်တွင် ဗန္ဓဝမင်းတြားမှ တည်ထားကိုးကွယ်ခဲ့သည်
စစ်ကိုင်းတိုင်း မုံရွာမြို့ အနောက်ဖက် ယင်းမာပင်မြို့သို့ သွားသည့်လမ်းတွင် တည်ရှိပြီး ပန်းချီဝန် ဦးရွှေဘ ၏ လက်ရာဖြစ်သော ကျောက်ဆိုင် ကျောက်သားများဖြင့် ဘုရားဆင်းတုတော်များ ပန်းချီ အနုပညာများကို ပူဇော်ကြည်ညိုနိုင်ပါသည်
ကမ္ဗည်းမှတ်တမ်းတင်သည်မှာ ရွှေလသာ ဝါဝါဝင်း ဖိုလ်ဝင်တောင် ဘုရားစာရင်း (၄၄၆၄၄၄ ဆူ) ဟု မှတ်သားမိသည်
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
သမိုင်း
_____
ကောဇာသက္ကရာဇ် ၃၇၉ ခုနှစ်တွင် တကောင်းပြည်ပျက်ပြီးနောက် ဧရာဝတီမြစ်နှင့် သလ္လာဝတီမြစ် (ယခု ချင်းတွင်းမြစ်) စုံရာတွင် မငြိမ်မသက်ဖြစ်ခဲ့သည်
အခြားမင်းများ၏ ကျူးကျော်သိမ်းပိုက်မှုကို ခုခံကာကွယ်ရန်အတွက် ဒေသခံများ၏ တင်မြှောက်မှုကြောင့် ဗန္ဓဝမင်း ပေါ်ပေါက်လာခဲ့သည်
အဆိုပါအချိန်သည် ပေါက္ကံပြည့်ရှင် ပထမမြန်မာနိုင်ငံ စုစည်စေခဲ့သော အနော်ရထာမင်း နန်းတက်ချိန်နှင့် ခေတ်ပြိုင်ကာလဖြစ်သည်
အနော်ရထာမင်းသည် နှစ်နိုင်ငံချစ်ကြည်ရေးအတွက်် ဗန္ဓဝမင်းအားဖိတ်ကြားခဲ့သည်
ဗန္ဓဝမင်းသည် ပေါက္ကံပြည်၌ ဗုဒ္ဓသာသနာ ဖွံ့ဖြိုးစည်ပင်နေသည်ကို အားကျ၍ မိမိ ဗန္ဓဝပြည် ပြန်ရောက်သော အချိန်တွင် ပေါက္ကံပြည်ကဲ့သို့ အုတ်များဖြင့် စေတီးပုထိုးမတည်ပဲ ကျောက်သားများဖြင့် တည်ထားကိုးကွယ်ရန် ဆန္ဒရှိခဲ့သည်
အမတ်များကို အဖွဲ့ဖွဲ့ ခွဲ၍ အရပ်ဒေသများစွားသို့ ကျောက်သားတောင်တော်များရှာရန်စေလွှတ်ခဲ့သည်
ပညာဗလအမတ်က သလ္လာဝတီမြစ်အနောက်ဘက်ကမ်း လက်ပန်တောင်းတောင်မှ အစပြု၍ ကျေးစင်တောင် စံပယ်တောင် အစရှိသည့် တောင် ၃၃ လုံးကိုရှာရာ
ကျောက်စိုင်ကျောက်သားများဖြင့် ဖြစ်တည်နေသော ပိန်းကောမလှေမှောက်ထားသည့်သဏ္႑ာန် (ဝိုင်းဝန်းသည်) ေတာင် ကို တွေ့ရှိရာ ရှင်ဘုရင်အားေလျာက်ထားခဲ့သည်
---------------------------------------------------------
အမည်သမုတ်ပုံ
************
ထိုဒေသနေ ဒေသခံရွာသားများရဲ့ ဖိုးဖွားစဉ်ဆက် ပြောစကားအရ အမည်ဖြစ်ပေါ်လာခြင်းအကြောင်း ၄ မျိုး ကွဲပြားနေပေမယ့် ကျွန်တော်ကတော့ အောက်ဆုံးတစ်ခုကို ပိုပြီး သဘောကျ နှစ်သက်မိတယ် ပိုပြီးလည်း ရုပ်တိရှိလိမ့်မယ်လို့ ယူဆမိတယ
် အယူအဆေကာ အဓိပ္ပါယ်ပါ အခြားအကြောင်းအရာတွေထက် ပိုပြီးလေးနက်တယ်လို့ ခံစားမိတာကြောင့်ပါ
မှူးမတ်ဗိုလ်ပါများဝိုင်းဝန်းကူပြီး ရှာဖွေခဲ့ရသောေကြာင့်
ဗိုလ်ဝိုင်းတောင်
ေတာင်တော်ပေါ်တွင် ညအခါ၌ ပိုးစုန်းကြူးများ များပြားစွာထွက်ရှိလာတတ်ခြင်းကြောင့်
ပိုးဝင်းတောင်
တောနက်သည့်အတွက် ဝိဇ္ဇာ ဇော်ဂျီတို့ နေထိုင်ရာ ဖိုထိုးရာအရပ်ဟု ယူဆ၍
ဖိုဝင်တောင်
ဟုခေါ်ထိုက်ကြောင်း လျှောက်ထားကြရာ မင်းတြားက မနှစ်သက်ခဲ့ပေ
ဗန္ဓဝမင်းသည် ဤတောင်တော်၌ ဘုရားရှင် ဖလသမာပါတ် (ဖိုလ်) ဝင်စားသည့် အိမ်မက်မြင်မက်ကြောင်း ပညာဗလအမတ်အား မေးမြန်းတိုင်ပင်ရာ ဘုရားရှင် ဖလသမာပတ်ဝင်စားသည်ကို အစြွဲပု၍ ဖိုလ်ဝင်တောင် ခေါ်ထိုက်ကြောင်း လျှောက်ထားခဲ့ရာ မင်းတြား နှစ်သက်တော်မူသောကြောင့်
ဖိုလ်ဝင်တောင်
် ဟု ခေါ်တွင် သမုတ်ခဲ့သည်
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
အလျင်ဦးစွာ ဖူးတွေ့ရသော နေရာကို လျင်မြန်တောင်တော် ဟုခေါ်သည်
မြေနေရာရွေးပေးပြီးနောက် ခြောက်ပါးသော လိုဏ်ဂူ ခုနှစ်ဆူသော ဘုရားတိ့ုအား အမြန်တည်တော်မူသည်
်
ခုနှစ်ဆူသောဘုရားတို့၏ ဘွဲ့တော်များ
------------------------------------------------
ပထမဆူကို ဆုပန်တိုင်းပြည့်၍
ဆုတောင်းပြည့်
ဒုတိယဆူကို တောင်းတိုင်းပြည့်၍
တောင်းတိုင်းပြည့်
တတိယဆူကို တောင်ရှာစဉ်က တောင်တွေ့ရန် တ၍
တတိုင်းပြည့်
စတုတၳဆူကို မင်းကြီးစိတ်၌ ကြည်ညိုစိတ် တင်းတင်းပြည့်ပြည့်ရှိသည့်အတွက်
တင်းတင်းပြည့်
ပဉ္စမဆူကို ထင်တိုင်းပြည့်၍
ထင်ထင်ပြည့်
ဆဌမဆူကို မိဖုရားရောဂါပျောက်၍
သက်တော်ရှည်
သတ္တမဆူကို မိဖုရားကြီး အသက်ပြန်ရသောကြောင့်
သက်တော်ရ
ဟု အမည်သမုတ်ခဲ့သည်
_________________________________________________________
ပထမအနေကဇာတင်ပြီးနောက် မိဖုရားခေါင်ကြီးသည် ဂူတန်းရှည်ကြီးဖောက်ထွင်း၌ အထဲတွင် လျောင်းတော်မူဆင်းတုတော်ကြီးတဆူကိုးကွယ်ပြီး အိမ်ပုံတည်ထားပြီး အဝင် အထွက်တံခါးရွက်များတွင် နတ်ဗြဟ္မာသိကြားပုံကျွန်းရပ်များရှိသည်
ညီတော်မင်းသားက ကွန်းတိုင်နှစ်လုံးခံ ကြီးမားသောအာရုံခံဇရပ်တည်ဆောက်ပြီး ကွန်းဇင်တိုင်ဘုရား ခေါ်သည်
နှမတော် ကလည်း တောင် ၃၀ ခန့်ရှည် ကျောက်လိုဏ်အတွင်း လျောင်းတော်မူ ဆင်းတုတော်တဆူ တည်သည်
စစ်ကဲ၊ စစ်ကြပ်၊တပ်မှူး၊ ဗိုလ်မှူးတို့ကလည်း တောင်ခပန်းတွင် အသီးသီးလှိုဏ်ထွင်းပြီး ဘုရားများတည်ကြသည်
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
မိဖုရားခေါင်သည် နောင်ပွင့်တော်မူမည့် အရိမေတေ္တယျဘုရားအား ရည်မှန်း၍ ကျောင်းဆောင် လက်ဝတ်ရတနာများ လှူဒါန်းရာ မပျောက်ပျက်စေရန် အစောင့်အလျှောက်အဖြစ် ကျောက်သား ဆင်၊ဆိတ်၊နွားထွင်း၍ လောကီပညာဖြင့်စီမံခဲ့သည်
တောင်တော်ပေါ်က ဘုရားမြေမှာ မရိုမသေမလေးမစားပြုလုပ်သူတွေအတွက် သတိချပ်စေရန် ကျားစီးထားသော ဖိုလ်ဝင်တောင်တော်အရှင်မ ပုံကို မြင်တွေ့နိုင်သည်
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ဘုရား ပွဲတော်ကို နှစ်စဉ် တန်ဆောင်မုန်းလဆန်း ၈ ရက်နေ့မှ လပြည့်နေ့အထိ စည်ကား သိုက်မြိုက်စွာ ကျင်းပကြပါသည်
ဖိုလ်ဝင်တောင်လို့ ဆိုလိုက်တာနဲ့ မျောက်များနေထိုင်ကျက်စားရာအဖြစ် အားလုံးအသိထဲ ပြေးမြင်မိလိမ့်မယ်ထင်သည်
မိသားစုများအနေဖြင့် ကလေးများကို မျောက်များပြသလိုလျှင်တော့ ဘုရားပွဲရက်အတွင်းက အဆင်ပြေမှာမဟုတ်ပါဘူး ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ ဘုရားပွဲကာလအတွင်းမှာ မျောက်များဟာ လုံး၀ ပျောက်ကွယ် သွားတတ်ပြီး ဘုရားပွဲပြီးမှသာ ပြန်ပေါ်လာတတ်တာကြောင့်ဖြစ်သည်
ဒေသခံများအဆိုအရ ဖိုလ်၀င်တောင်ရှင်မ က ဖွက်ထားသည်ဟုဆိုသည်
ေမျာက်များဟာ လူေတွစီက ပစ္စည်းများ လုယူတတ်သည့်အကျင့်ရှိတတ်သည့်အတွက် သတိတော့ထားစေခြင်သည်
တောင်ပေါ်မှာမျောက်များ ၄ အုပ်စုရှိပြီး အုပ်စုအလိုက် သီးခြားစီ နေထိုင်ကြပါသည်
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ရွှေဘတောင်
=================
ဖိုဝင်တောင်ကို လာကြရင်ဖြင့် အနီးအနားမှာရှိသည် ရွှေဘေတာင်ရှိ ဂဝံကျောက်သားများဖြင့် ထွင်းထုပူဇော်ထားသော စေတီ ဆင်းတုတော်များနှင့် ကျောက်ဆစ်လက်ရာများကိုလည်း ဖူးေမျှာ်လေ့လာနိုင်မည်ဖြစ်သည်
ဆရာကြီး ဦးရွှေဘမှ ထွင်းထုပူဇော်သည့်အတွက် ရွှေဘတောင်ဟု အမည်တွင်ခြင်းဖြစ်သည်
ရှေးဗမာများရဲ့ ရှင်တော်ဗုဒ္ဓကို မည်မျှကြည်ညို သက်ဝင်ကြောင်းကို ပြသသည့် အကောင်းဆုံးသရုပ်ဖြစ်သည့်အတွက် သွားရောက် ပူဇော်လေ့လာစေလိုပါသည်
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကိုယ်တိုင် သွားရောက်ဖူးမျှော်ခဲ့ဖူးခြင်း မရှိသေးသည့်အတွက် အချက်အလက်နှင့် အကြောင်းအရာများ မှားယွင်းမှုရှိပါက သွန်သင် ပြုပြင်ပေးစေလိုပါသည်
*******************************************
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
အောင်ညီကို ရွှေထည်စက်ဖြတ်လုက်ငန်း
Koloneypoe@gmail.comhttps://www.facebook.com/aungnyiko.goldsmith.960495596
ကိုယ်ပိုင်ခံစားမှု သုတရသဆိုင်ရာ ကဗျာဆောင်းပါးများနှင့် စာပေဆိုင်ရာများ သမိုင်း အတ္ထုပ္ပတ္တိများ တင်ဆက်ပေးသွားမှာပါ
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင်
ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင် Https://youtube.com/@thantunlayinde ရေး-ကန်မြဲကိုအေးကျော် ဆို-ခင်အုန်းမြင့်လေး .. ပင်ခေါင်တိုင် သပြေကိုင်းနဲ့ နေမှို...
-
#ႀတိစကၠစာအုပ္မ်ား (၄၁) အုပ္ပါခဗ်ာ (၁)ႀတိစကၠ ဆယ့္ႏွစ္ႀကိဳးေမွာ္ရံု http:// www.mediafire.com /download/p1bc9b3kera4yth/ႀတိစကၠ_ဆယ့္ႏွစ္ႀကိဳး...
-
သိုးေဆာင္း "စာအုပ္ ၂၆အုပ္" ၁။ ျမကြၽန္းညိဳမဟုတ္ေသာ္လည္း http:// www.myanmarebooks.net / wp -content/uploads/2014/03/59_ToeSaung_...
No comments:
Post a Comment