ဆရာတက္ကသိုလ်ဘုန်းနိုင်
မြန်မာ့ဂီတတိုးတက်ရေးနှင့်အခြေခံသဘောတရား
(၁၉၆၃ မန္တလေးဂီတကောင်စီ နှီးနှောဖလှယ်ပွဲ)
ကိုယ်ပိုင်ခံစားမှု သုတရသဆိုင်ရာ ကဗျာဆောင်းပါးများနှင့် စာပေဆိုင်ရာများ သမိုင်း အတ္ထုပ္ပတ္တိများ တင်ဆက်ပေးသွားမှာပါ
မြန်မာ့ဂီတတိုးတက်ရေးနှင့်အခြေခံသဘောတရား
(၁၉၆၃ မန္တလေးဂီတကောင်စီ နှီးနှောဖလှယ်ပွဲ)
သူမကို ကွယ်ရာမှာခေါ်ကြတာက "" ခေါစိန် ""
စဥ်းစားကြည့်လေ နိုင်ငံတခုလုံးကိုတောင် ခုတ်လို့ထစ်လို့ လုပ်ချင်ရာလုပ်နေသူတယောက်ရဲ့ဇနီးကို ဘယ်သူကများ ရှေ့တည့်တည့်မှာ ဒီလိုခေါ်ရဲပါ့မလဲ
ဒီတော့ သူမရှေ့ရောက်ရင် အားလုံးခေါ်ကြတာက
"" မ..မ ""
မမလို့ တခါတည်းဆက်မခေါ်ဘဲ ကြားထဲမှာအသံပြတ်နေတာကို သတိထားမိတော့ မေးကြည့်မိတာပေါ့
ဒီတော့မှ သိလာရတာက
ကြားထဲက ဖြောက်ထားတဲ့အသံက "" သာ "" တဲ့
ခေါ်လိုရင်းက "" မ သာ မ ""
အဆောက်အဦးတခုမှာ ဖောင်ဒေးရှင်းကောင်းမှ ကြံ့ခိုင်ပြီး ရေရှည်တည်တံ့နိုင်မှာဖြစ်သလို လုပ်ငန်းတခုမှာလည်း ထိုနည်း၄င်းပေါ့
မြင့်မားတဲ့တိုက်တာကြီးတွေတွေ့တိုင်း မြေထဲတိုးဝင်ရတဲ့ ပမာဏနဲ့ အခြေခိုင်ဖို့ကြံဆရတဲ့ ဆောက်လုပ်သူအဖို့ ဘယ်လောက်တောင် ဦးနှောက်စေစားရမလဲဆိုတာ တွေးကြည့်ဖူးလား
လောကမှာ လက်တွေ့လုပ်လို့မရတဲ့ စိတ်ကူးတွေရှိသလို
စိတ်တောင်မကူးထားဖူးတဲ့အရာတွေက လက်တွေ့ဖြစ်လာတတ်တာရှိတယ်
RM ရဲ့ PD တွေကတော့ ထူးခြားတယ်
စိတ်ကူးတွေကိုပဲ လက်တွေ့အကောင်အထည်ဖော်တာပါ
ဒီနေရာမှာလည်း ဖြစ်နိုင်ခြေတွေကို တွေးဆအဖြေထုတ်တာမဟုတ်ဘဲ
သူတို့ကိုယ်တိုင် လက်တွေ့လုပ်ကြည့်တယ် ဖြစ်နိုင်မှအဖွဲ့သားတွေကို ခိုင်းတာပါ
မဖြစ်နိုင်တာ လည်းမခိုင်းသလို လွယ်ကူတာဆိုလည်း စိတ်တောင်မကူးပါဘူး
ဒါကြောင့်ပဲ ကြိုးခုန်တဲ့အပိုင်းမှာဆိုရင် အလဲလဲအကွဲကွဲနဲ့ အဖွဲ့သားတွေကတောင် နောက်စရာဖြစ်သွားတာပေါ့
စူပါဒေါ့ဂျီအပိုင်းမှာဆိုရင်လည်း သူတိုအဖန်ဖန်အထပ်ထပ် စမ်းသပ်ထားတဲ့ ဒေါ့ဂျီကို ကင်ဂျုံကုရဲ့ သတင်းစာဒေါ့ဂျီက တချက်တည်းနဲ့ လန်အောင်ရိုက်လိုက်တော့ PD အဖွဲ့တွေမှာ ဘာမှမတတ်နိုင်ဘဲ တဝါးဝါး တဟားဟားနဲ့ ပွဲသိမ်းလိုက်ရတယ်
မကာအိုအပိုင်းမှာဆိုရင်လည်း ဘန်ဂီခုန်ချတော့ PD အဖွဲ့ကအရင်စမ်းသပ်ထားပြီးကြောင်း ပြောပြတာတွေ့မှာပါ
ဒါတွေကြောင့်ပဲ အဖွဲ့သားတွေနဲ့ တသားတည်းဖြစ်ပြီး
အပေးအယူမျှတခဲ့တယ် ဆိုရမှာပါ
RM ရဲ့ မူလအစက ဆန်းသစ်တဲ့စိတ်ကူးနဲ့ စခဲ့တာမှန်ပေမယ့် တနှစ်ဝန်းကျင်အထိ ခိုင်မာတဲ့ဖောင်ဒေးရှင်းမချနိုင်သေးတာ အားလုံးသိမယ်ထင်ပါတယ် pdတို့ရဲ့ ကြံဆနိုင်စွမ်း မြင့်မားပေမယ့် ဘတ်ဂျက်အကန့်အသတ်ကြားမှာသာ လှုပ်ရှားရတာကြောင့်လို့ မြင်မိတယ်
ဒါပေမယ့် ထိုင်းနိုင်ငံမှာ ရိုက်ကူးခဲ့တဲ့ ep 50-51 ကအကြီးမားဆုံး အပြောင်းအလဲဖြစ်စေခဲ့တယ်ထင်တယ်
အဲ့ဒီနောက်မှာတော့ ထုတ်လုပ်သူတို့ရဲ့ ပိုမိုပံ့ပိုးမှုတွေရခဲ့သလို ဇာတ်ကောင်တို့ရဲ့ ဖောင်တွေက ပိုပြီးပီပြင်လာတဲ့အပြင် လူထုကြားရိုက်ကွင်းတွေ ဂိမ်းစတိုင်တွေ ပြစ်ဒဏ်တွေက သိသိသာသာပြောင်းလဲလာတာကို သတိထားကြည့်ရင် တွေ့မှာပါ
သူများစိတ်ကူကိုလည်း ကိုယ့်စိတ်ကူးလို အသုံးမချခဲ့သလို
အခြားအစီအစဥ်တွေကနေ ဆင့်ပွားကြံဆခဲ့တဲ့ ဂိမ်းတွေအတွက်လည်း crd ပေးဖို့မပျက်ကွက်ခဲ့ပါဘူး
ဥပမာ လှေလုပ်တဲ့အပိုင်းမှာဆိုရင်
ယူဂျယ်ဆော့က ဒီဂိမ်းဟာဖြင့် ဘယ်နိုင်ငံ ဘယ်မြို့မှာရှိတဲ့ ဘယ်ဂိမ်းကို ကျွန်တော်တို့က ပြန်လည်စမ်းသစ်ထားတာပါ စသည်ဖြင့်ပြောတာ တွေ့ဖူးမှာပါ
၂၀၁၆ မတ်လ ၆\၁၃ မှာ ထုတ်လွှင့်ခဲ့တဲ့ EP 289-290 ဒူဘိုင်း အပြီးမှာတော့ မူလဖန်တီးသူ PD ချိုဟျိုဂျင်း နဲ့ FD ဒုံဝမ်တို့ ထွက်ခွာသွားပါတယ်
သူတို့ထွက်ခွာပြီးမှာတော့ RM ရဲ့ပုံစံတွေက သိသိသာသာပြောင်းလဲလာခဲ့ပါတယ်
ဥပမာအနေနဲ့ အရင်က ပြေးရင်းလွှားရင်းကစားရင်းနဲ့ တင်ဆက်ပေမယ့် နောက်ပိုင်းမှာ ဝန်ခံခြင်းတို့ တောင်းပန်ခြင်းတို့လို့ မျက်ရည်ခြူမယ့် ဒရမ်မာဆန်ဆန် ဇာတ်ကွက်တွေ ပိုပိုပြီး အသုံးပြုလာတာတွေ့ရမှာပါ
၂၀၁၆ ဒီဇင်ဘာ ၁၄ မှာတော့ ကင်ဂျုံကုနဲ့ဆောင်းဂျီဟိုတို့ကို ထုတ်ပယ်မယ့်သတင်းတွေတက်လာပြီး ကင်နဲ့ဂျီက သူတို့ကို ကြိုတင်အသိပေးအကြောင်းကြားခဲ့ခြင်မရှိတာမို့ ပြင်းပြင်းထန်ထန် စောဒကတက်ခဲ့တာပြီးနောက်ပိုင်းမှာ ထုတ်လုပ်သူတွေဖက်က သူတို့နှစ်ဦးကို ပြန်လည်တောင်းပန်ခဲ့ရပါတယ်
၂၀၁၉ ဧပြီ ၂၈မှာတော့ money game အစီအစဥ်က သူတို့ကိုမပန်ကြားပဲ ဇာတ်ကွက်ခိုးယူခဲ့တယ်ဆိုပြီး တရားစွဲခဲ့တာကြောင့် တရားဝင်တောင်းပန်ခဲ့ရပါတယ်
#နှာခေါင်းနှံကောင်ဗလရုပ်ဆိုးဂျပုလပ်ကီးလောရှည်
အဖွဲ့ဝင်တွေ ဒါရိုက်တွေ နဲ့ ဂိုဒုံဝမ်အပါအဝင်
ပြေးမြင်စရာ ပြောစရာဆိုစရာတွေကအများသား...
ဒါပေမယ့် ဒီရှိုးရဲ့ အဓိကဒေါက်တိုင်တွေထဲကဖြစ်တဲ့ မဏ္ဍိုင်တခုကို မေ့နေတယ်မဆိုနိုင်ပေမယ့် သတိလေခဖြစ်လို့ စိတ်မှာလျှမ်းနေသလို ဖြစ်နေတယ်
အလေးချိန်နှစ်ဆယ်သားလောက်ရှိတဲ့ ပစ္စည်းတခုကို တနာရီလောက် လက်ကိုလေးဆယ်ငါးဒီဂရီအနေအထားနဲ့ကိုင်ကြည့်ပါ ခဏတာကိုင်တွယ်စဥ်မှာ ဘာမှမဟုတ်တဲ့ အလေးချိန်လေးက ကြာလာလေ လက်မောင်းနာကျဥ်လာလေ ညောင်းညာလာလေမဟုတ်လား
ဒါမှမဟုတ် ညအိပ်ချိန် အိပ်ယာထက်လျောင်းစက်ချိန် RM ကြည့်တယ်ဆိုပါတော့ ပြန်းမျှကြာချိန်က တနာရီခွဲဝန်းကျင်ထဲပါ ဒါပေမယ့် ကိုယ်နေဟန်ထားတခုတည်းနဲ့ကြည့်နိုင်လား ကြည့်နိုင်တယ်ဆိုရင်တောင် ညောင်းညာမှုဒါဏ်ကို သိသိသာသာ ခံစားဖူးမှာပါ
ကောင်းနိုးရာရာနဲ့ ထူးခြားတဲ့အဖြစ်အပျက်တွေကို ရွေးချယ်တည်းဖြတ်ထားတာမို့ ကိုယ်တွေကြည့်ရှုသူတွေကိုပြသတဲ့ ပြကွက်တွေဟာ သူတို့အမှန်တကယ်ရိုက်ကူထားတဲ့ ဆယ်ရာခိုင်နှုံးလောက်တောင် မရှိပါဘူး
အဖြစ်အပျက်တိုင်း ပြောစကားတိုင်းကို မှတ်တမ်းတင်ရိုက်ကူးရတဲ့ VJတွေရဲ့ဟာ အင်မတန်မှကျယ်ပြန့်ပါတယ်
အသုံးပြုတဲ့ ကင်မရာတွေကလဲ အရွယ်အသားအမျိုးမျိုး
ဒီကြားထဲ ကျောပိုးအိပ်မှာ ဆက်စပ်ပစ္စည်းတွေကို ထမ်းပိုးရတယ်
ထူးခြားတဲ့အခိုက်အတန့်တွေလည်း မလွတ်သွားဖို့ အာရုံစိုက်ရသလို
RM က စတူဒီယိုပြင်ပ လူထုကြားမှာကော
တောတောင်ချိုင့်ဝှမ်း ပြင်လယ်ရေမျက်နှာပြင်အောက်သာမက
လှေကားအတက်အဆင်း ရွံ့ဗွက် ရေထဲပါမကျန်
နေရာမျိုးစုံ လူမျိုးစုံနဲ့ ထိတွေ့ရိုက်ကူးတာမို့
ရံခါ ရေထဲမှာနာရီများစွာ
ရံခါ လူပရိတ်သတ်အကြားကြပ်ညပ်လို့
ရံခါ အချိန်များစွာ ပြေးလွှား
ရံခါ လှေကားအတက်ဆင်းမရပ်မနား ပြုလုပ်ရင်း
ကိုယ်တာဝန်ယူရတဲ့ အဖွဲ့သားရဲ့ ရုပ်ကော အသံပါ ပြည့်ပြည့်ဝဝ ကြည်ကြည်လင်လင် ရနိုင်ဖို့က အတော့်ကို ကျိုးစားရမှာပါ
တခါသား ယူဂျယ်ဆော့ရဲ့ VJ ကွမ်လျောပြောတာ
အစ်ကိုက လမ်းလျှောက်နေရင်း ရုတ်တရက်နောက်လှည့်ပြီး
စကားပြောတာမျိုးက ခဏခဏလုပ်တတ်တော့
အင်မတန်ဂရုစိုက်နေရင်းကြားက တိုက်မိမလို ဖြစ်ဖြစ်သွားတယ်တဲ့
ပြီးတော့ VJ တွေမှာ နောက်ထပ်အထူးဂရုစိုက် ပြင်ဆင်ရတာ တခုရှိသေးတယ် အဝတ်အစားပါ RM ရဲ့ အစောပိုင်းကာလတွေမှာဆို VJ တွေရဲ့ အဝတ်အစားကြောင့် သူ့တို့ကိုမိတာပါလို့ ထုတ်ဖော်ပြောတဲ့ ဧည့်သည်တွေရှိတယ် ဒီထဲကမှ ထင်ရှားတာကတော့ IU နဲ့ ဘုံဆွမ် ဘောလုံးကွင်းထဲက အပိုင်းဆိုရင် ပျော့ကွက်ညီအစ်မလို့ နာမည်ပေးခံရတဲ့ VJ အမျိုးသမီးနှစ်ယောက်ပေါ့
အဖွဲ့သားတယောက်မှာ VJ နှစ်ယောက်သုံးယောက် လိုက်ပါတတ်ပေမယ့်
အဓိကကင်မရာသမားကိုတော့ သပ်သပ်တာဝန်ပေးထားပါတယ်
သူတိုတွေကတော့..
Kim Yoo-seok (ဂျီဆော့ဂျင်း)
Ryu Kwon-ryeol (ယူဂျယ်ဆော့)
Kim Ki-jin (ကင်ဂျုံကု)
Jo Seong-Oh ( ဂယ်ရီ \ ဆယ်ချန်း )
Yoon Sung-yong (ဟားဟား)
Sung Gyu ( ဂျီဟို)
Choi Yoon-sang (လီဂွမ်ဆူ) တို့ပါ
သူတို့လည်း လူသားတွေမို့
ပြေးလွှားရင်လည်း မောပမ်းတတ်ပါတယ်
လှေကားတက်ဆင်းရင်းလည်း ချော်ကျဖူးပါတယ်
ရေပြင်မှာလည်း သွေးခဲမတတ် ခိုက်ခိုက်တုန်ဖူးပါတယ်
ထိတ်လန့်စရာတွေလည်း ကြောက်လန့်တတ်ပါတယ်
တလွဲဖြစ်ရပ်တွေလည်း ရယ်မိပါတယ်
လှပသူတွေကိုလည်း ငေးမောမိပါလိမ့်မယ်
အထူးပြောလိုတာကတော့
လူသားတွေမို့ သူတို့အသက်တွေလည်း ရပ်တန့်မနေခဲ့ဘူးလေ...
ဒါကြောင့် တက်ကြွလန်းဆန်းစွာ အဖွဲ့ဝင်များနဲ့အတူ ကျိုးစားရုန်းကန်ခဲ့ကြတဲ့
VJ တွေနဲ့ပတ်သက်လို့ မှတ်မှတ်ရရ ရှိနေတာလေးရှိရင် မျှဝေပေးပါအုံးနော်
ကျွန်တော်တို့ဘဝတစ်လျှောက်လုံး
ပြဒါန်းခံဘဝအနေနဲ့သာ နေထိုင်ခဲ့ရတယ်
ကျွန်တော်တို့ ဝါသနာ ရည်ရွယ်ချက်အတွက်
လုပ်ဆောင်ခွင့်လေးပေးပါ
ခဏလောက်ဖြစ်ဖြစ်ပေါ့
မျှော်လင့်ချက်ရောင်ချည်တွေကို ဖမ်းဆုပ်ခွင့်ပေးပါ
ယုံကြည်မှု မိုးစက်လေးတွေ သွန်းချပေးပါ
ကိုယ့်ဝါသနာ ဆုံးဖြတ်ချက်နဲ့ ရှင်သန်ကြည့်ချင်လို့ပါ
ခဏလောက်လေးပါပဲ
ကျွန်တော်တို့စာမေးပွဲကျရင် ညံ့ဖျင်းလို့တဲ့
လက်တွေ နာကျင်တဲ့အထိ စာတွေရေးခဲ့ကြရပြီး
99%မှ အမှတ်မရရင်လည်း အသုံးမဝင်ပြန်ဘူး
တကယ်တတ်သိနားလည်ဖို့ထက် အမှတ်တွေနောက်သာလိုက်ခဲ့ရင်း
ဝါသနာတွေ ရည်မှန်းချက်တွေ မှေးမှိန်ပြောက်ကွယ်ဖို့ ဖုံးအုပ်ခံရတဲ့
ကျွန်တော်တို့ ငယ်ငယ်က ကလေးဘဝတွေပေါ့
ကျွန်တော်တို့ ရည်ရွယ်ချက်တွေလည်း ပျယ်လွင့်ခဲ့ရရပြီးပြီ
ရည်မှန်းချက်အတိုင်း လျှောက်လှမ်းဖို့ ယုံကြည်ပေးပါ
ခဏလောက်ဖြစ်ဖြစ်ပါ
All is well (အေးဆေးပဲ)
ဘဝမှာ ဘာလုပ်လုပ်အဆင်မပြေတတ်တဲ့
အခိုက်အတန့်တွေရှိလာရင်
လျှာကိုလိပ် လက်နှစ်ချောင်းထိုးပြီး
လက်ခေါက်သာနာနာမှုတ်
အေးဆေးပဲ
ကြက်မကြီးလည်း
ဥလေးရဲ့ကံကြမ္မာ ကြိုမသိပါ
အကောင်းပေါက်မလား
မွှေကြော်လားလည်း မမှန်းတတ်ပါ
အနာဂါတ်ကို ဘယ်သူမှလည်းကြိုမသိပါ
လျှာကိုလိပ်
လက်ခေါက်မှုတ်လို့
အော်လိုက်စမ်း အေးဆေးပဲ
လွယ်ပါတယ် အေးဆေးပဲ
ဥလေးရေ အေးဆေးပဲ
ဘော်ဒါတို့ အေးဆေးပဲ
သိုးလေးဟာလည်း
ဘယ်လိုဖြစ်မလဲ ကြိုမသိပါ
အကင်ခံရမလား နုပ်နုပ်စင်းခံရမလားလည်း
မတွေးတတ်ပါ
အနာဂတ်ကိုလည်း ဘယ်သူမှကြိုမသိပါ
စိတ်ညစ်ညစ်နဲ့
သေချင်စိတ်ပေါက်လာတဲ့အခါ
မကြာခင် အဆင်ပြေသွားမယ်လို့
တွေးလိုက်ပါ
လျှောက်သွားပြီးတော့ သောက်စားနေရုံနဲ့
ပညာတတ်မယ်ထင်နေလား
အောင်စာရင်းထွက်မှ ယတြာချေလို့
ဘုရားမမယ် ထင်နေလား
လျှာကိုလိပ်
လက်ခေါက်မှုတ်လို့
အော်လိုက်စမ်း အေးဆေးပဲ
လွယ်ပါတယ် အေးဆေးပဲ
ဥလေးရေ အေးဆေးပဲ
ဘော်ဒါတို့ အေးဆေးပဲ
ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင် Https://youtube.com/@thantunlayinde ရေး-ကန်မြဲကိုအေးကျော် ဆို-ခင်အုန်းမြင့်လေး .. ပင်ခေါင်တိုင် သပြေကိုင်းနဲ့ နေမှို...