ကိုယ်ပိုင်ခံစားမှု သုတရသဆိုင်ရာ ကဗျာဆောင်းပါးများနှင့် စာပေဆိုင်ရာများ သမိုင်း အတ္ထုပ္ပတ္တိများ တင်ဆက်ပေးသွားမှာပါ
Wednesday, September 30, 2020
ပြောင်းလဲခြင်းများ
Tuesday, September 29, 2020
ဥပနိဿယ ပစ္စယော
Monday, September 28, 2020
အဒိန္နာဒါနနှင့်အတွေးများ
ကျွန်တော်တို့ နေ့တိုင်းရွတ်ဆိုနေကြပဲ သိတာပေါ့
အဒိန္နဒါနာ ဝေဒမဏိ သိက္ခာပဒံ သမ္မာဒိယာမိ
သူ့ဥစ္စာခိုးခြင်းမှ ရှောင်ကျဥ်ပါ၏
ရုတ်တရက်ဆိုရင် ခိုးခြင်းဖြစ်ဖို့ သူ့ဥစ္စာရယ် ကိုယ်ရယ် ရယူခြင်းရယ်ဆိုပြီး သုံးမျိုးပြားတဲ့အတွက် ဖြစ်ဖို့ သိပ်မလွယ်လှဘူးလို့ ထင်စရာရှိတယ်ဗျ
သမန်ကာရှန်ကာမျှတွေးရင်တော့ ဒီလောက်ပဲဆိုပေမယ့် တကယ်သုံးသပ်တော့ ဖြစ်ဖို့ရာသိပ်လွယ်ကူတဲ့ အကြောင်းအရာများစွာရှိပြီး ရှောင်ကျဥ်နိုင်ဖို့ကလည်း သိပ်တော့မလွယ်လှဘူး
အတန်တဆ စျေးတင်ခြင်းဟာလည်း ခိုးခြင်းမှာ အကြုံးဝင်ပါတယ်
အချိန်အတွယ်မပြည့်မီခြင်း ကလည်း ခိုးယူခြင်းသဘောပါပဲ
ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ တကယ်ရသင့်ရထိုက်တာထက် ထိုက်တန်တဲ့ ပမာဏထက် တစ်ဖက်သူဆီက ရယူခြင်တဲ့သဘောမဟုတ်လား
ကံစမ်းမဲတွေမှာလည်း အမှန်တကယ်မပေးတဲ့ ဆုမဲတွေနဲ့ လှည့်ဖြားသွေးဆောင်ပြီး အသုံးပြုသူတွေကို ဆွဲဆောင်ခြင်းဟာလည်း ခိုးယူခြင်းပါပဲ
အရည်အသွေးမပြည့်မီခြင်း ကလည်း ခိုးယူခြင်းပါပဲ
ဒီကုန်ဒီပစ္စည်းဟာ ဒီလိုဒီလို ပစ္စည်းတွေနဲ့ ဖော်စပ်ထုတ်လုပ်ထားပါတယ်ပြောပြီး တကယ်မပါတာမျိုး ဆောက်လုပ်ရေးကိစ္စမှာလည်း ဘယ်လိုအရည်အသွေးနဲ့ဆောက်လုပ်ပါမယ်ပြောပြီး အရည်အသွေးနိမ့်တာသုံးတာမျိုးတွေလည်း အကြုံးဝင်ပါတယ်
ကိုယ့်ကို ဆယ်ကျပ်တန်ရာထူးနဲ့ ခန့်အပ်ထားတယ်ဆိုပါစို့ ကိုယ်က ငါးကျပ်လောက်သာ ကျိုးစားအားထုတ်ခြင်းဟာလည်း ခိုးယူခြင်းပါပဲ
ငါးနာရီနဲ့ ပြီးနိုင်တဲ့အလုပ်ကို ကိုယ်ကလုပ်ခ ဆယ်နာရီစာလိုချင်တဲ့အတွက် တမင်အချိန်ဆွဲပြီး ဆယ်နာရီလုပ် ဆယ်နာရီစာလုပ်ခရယူခြင်းဟာလည်း ခိုးယူခြင်းပါပဲ
ကိုယ့်အလုပ်ရှင်က တရားဝင်ပေးတာမဟုတ်ပဲ လှည့်စားရယူတာမျိုးဟာလည်း ခိုးခြင်းပါပဲ
ဒီခေတ်မှာအပြောများတယ် လစာကတော့ ဘယ်လောက်ပါပဲ အောက်ဆိုဒ်နဲ့ဆိုရင် ဘလောက်စသည်ဖြင့်ပေါ့
အချိန်နဲ့သတ်တမှတ်ထားတဲ့ လုပ်ငန်းခွင်တွေမှာ ကိုယ့်အတွက် ဖဲ့ယူသုံးစွဲခြင်းကလည်း ခိုးယူခြင်းပါပဲ
အလုပ်ချိန် ဘယ်နှနာရီမှဘယ်နှနာရီအထိဆိုတဲ့ စည်းမျဥ်းသတ်မှတ်ချက်နဲ့ ကိုယ့်ကို အလုပ်ခန့်ထားတယ်ဆိုပါစို့ အလုပ်အချိန်မီမရောက်တာ စောပြီးအလုပ်သိမ်းတာ အလုပ်ချိန်အတွင်း ကိုယ့်ရဲ့ ပုဂ္ဂလကိစ္စတွေအတွက် အသုံးပြုတာ စတာတွေအပါအဝင်ပေါ့
စသည်စသည်ဖြင့်.........
အင်မတန်မှ ဖြစ်တတ်လွယ်တဲ့အတွက်
ဉာဏ်အသိဖြင့် သတိကပ်စင်ကျဥ်နိုင်ပါစေကြောင်း ရည်ရွယ်ရင်း....
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
Friday, September 25, 2020
မိမိအောင် (အင်္ဂါဂြိုလ်ပေါ်မှာ ပျံဝဲမယ့် မြန်မာအမျိုးသမီး)
သူမကို ၁၉၆၈ ခုနှစ်တွင် မွေးဖွားသည်
အမေရိကန် လျှပ်စစ်အင်ဂျင်နီယာတစ်ဦးဖြစ်ပြီး နာဆာမှ အင်္ဂါဂြိုဟ်ပေါ်သို့ ပထမဆုံး စေလွှတ်မည့် ဟယ်လီကော်ပတာ တည်ဆောက်ရေး ပရောဂျက်၏ ဦးဆောင် အင်ဂျင်နီယာ တစ်ဦးလည်းဖြစ်သည်။
အမေရိကန်ပြည်ထောင်စုတွင် မွေးဖွားပြီး အသက်နှစ်နှစ်ခွဲသား အရွယ်တွင် မြန်မာနိုင်ငံသို့ ပြောင်းရွေ့ခဲ့သည်။
သူမ၏ မိခင်သည် မြန်မာနိုင်ငံတွင် သင်္ချာ ပါရဂူဘွဲ့ ရှိခဲ့သော ပထမဦးဆုံး အမျိုးသမီး တစ်ဦး လည်းဖြစ်သည်။
သူမသည် အာကာသသိပ္ပံ ကို ငယ်ရွယ်စဉ် ဗြိတိန်အထက်တန်းကျောင်းသူ ဘဝ ကပင် စတင် စိတ်ဝင်စားလာခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။
အသက် (၁၆)နှစ် အရွယ်တွင် သူမ၏ ပညာရေးအတွက် အမေရိကန်ပြည်ထောင်စုကို တစ်ဦးတည်း ပြောင်းရွေ့လာခဲ့သည်။
သူမသည် လျှပ်စစ်အင်ဂျင်နီယာဘွဲ့ကို အာဘာသား ရှန်ပိန်း အီလီနှိုက်စ် တက္ကသိုလ် မှ ၁၉၈၈ခုနှစ် တွင် ရရှိခဲ့ပြီး လျှပ်စစ်အင်ဂျင်နီယာ မဟာဘွဲ့ကို ၁၉၉၀ခုနှစ်တွင် ရရှိခဲ့သည်
သူမ၏ မဟာဘွဲ့ စာတမ်းအတွက် အချက်ပြလုပ်ငန်းစဉ်နှင့် ဆက်သွယ်ရေးဆိုင်ရာ အကြောင်းများ ရေးသားပြုစုခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်
ကိုး ဝိကိပိဒိယ
#သန်းထွန်းလေး
Tuesday, September 22, 2020
ဆွယ်
ဒီစကားလုံးလေးက မျက်မှောက်ခေတ်မှာ အင်မတန်အသုံးများတယ်
တစ်ဖက်မှာ ရှိသူတွေကို ကိုယ့်ဖက်ပါလာအောင် ပြုလုပ်ခြင်းလို့ပဲ အဓိပ္ပာယ်ဖော်ရမယ်ထင်တယ်
အိမ်ရှေ့ကြည့်လိုက်ပြန်တော့လည်း လူအုပ်စုကြီးတွေ တစ်အုပ်ကြီးနဲ့
အလံကိုင်းကိုင်လို့ ကြွေးကြော်သံတွေညံလို့
ပြီးတော့ နောက်တစ်အုပ် အရောင်မတူပေမယ့် ကြွေးကြော်သံခြင်းကတော့ ခပ်စင်စင်
သူတို့ရွတ်ဆိုနေတာ ဗိုင်းရပ်ပြေးစေတဲ့ အစွမ်းထက်ဂါထာများလား
သူတို့မှာ ဗိုင်းရပ်မမြင်နိုင်တဲ့ ကိုယ်ပြောက်ဝတ်စုံဆင်မြန်ထားတာလား
သူတို့ရဲ့အရောင်ဟာ ဗိုင်းရပ်ကို ချောက်လှန့် မောင်းထုတ်နိုင်လို့ပဲလား
ဗိုင်ရပ်ထက် ကူးစက်လွယ်တဲ့ အရာတခုပဲ ရင်ဝယ်ပိုက်ထားကြလို့လား
သို့တည်းမဟုတ်
တစ်ဖက်မှာရှိသူကို ကိုယ့်ဖက်ပါလာအောင် ဆွယ်ခြင်းလား
သူ့တို့အတွက်လိုအပ်တဲ့ အရာကို လူတွေက ပေးမှပေးပါ့မလားဆိုတဲ့ ကိုယ့်ကိုယ်ကို သံသယစိတ်နဲ့လား
သို့တည်းမဟုတ်
လူပိုများများနဲ့ လှည့်လည်နိုင်ခဲ့ရင်အနိုင်လို့ ဆိုရိုးရှိလို့များလား
လူများတဲ့ဖက်ကို လူအများက ပိုနှစ်သက်လိမ့်မယ်လို့ ယုံကြည်ချက်ကြောင့်ပဲလား
ဝမ်းရေးအတွက်လား
ခိုင်းစေချက်ကြောင့်လား
ယုံကြည်ချက်ကြောင့်လား.....
ဉာဏ်တိမ်တဲ့ကိုယ့်အတွက်တော့ စဥ်းစာရခက်တာတော့ အမှန်ပဲ
တစ်ခုခုတော့ တစ်ခုခုပဲလို့သာ မှတ်ယူလိုက်ရတယ်
ဘာမှန်းတော့ အသေအချာမသိပါဘူး...
သန်းထွန်းလေး အင်းတဲရွာ
Friday, September 11, 2020
မှားတတ်တဲ့ အက္ခရာများ
ဌ နှင့် ဋ္ဌ
ဌ ဒါကတော့ အားလုံးသိပါတယ် ထဝန်ဘဲ ပါ
သူရဲ့အသံကတော့ ထဆင်ထူးနဲ့ တူပါတယ်
ဥပမာ ဌေး (ထေး)
ဋ္ဌ ဒီအက္ခရာက မြန်မာအက္ခရာလို့ မုချပြောလို့မရဘူးဗျ
သူ့မှာ အပေါ်က င နဲ့ အောက်က ခြေထောက်ကြားမှာ လည်ပင်းလေးပါတာ သတိထားမိမှာပါ
အဲ့ဒါက ဋ အောက်က ထဝမ်းဘဲ နှလုံးဆင့်ပြီး ရေးတဲ့သဘောပါ ရှုပ်ထွေးနေမှာစိုးတဲ့အတွက် ဋ္ဌ အက္ခရာကို ဖန်တီးထားတာပါ
ဌေး ကို ဋ္ဌေး လို့ ရေးကြတာရှိတယ် ဘယ်လိုအသံထွက်ရမလဲတောင် စဥ်းစားမရအောင်ပါပဲ
ဥပမာ
ပဌာန်းကို ဒီလိုရေးရင် ပဌာန်း (ပထာန်း) လို့ပဲ အသံထွက်ပါတယ်
ပဋ္ဌာန်း ဆိုပြီး ဒီလိုရေးရင် ပဋ်ဌာန်း ( ပတ်ထာန်း )လို့ ဖတ်ရပါတယ်
(ဋတလျင်းချိပ် က တဝမ်းပူနဲ့ အသံတူပါ)
ဠ နဲ့ ဋ္ဌ
ဠ ဒါကတော့ လကြီးပါ လနဲ့အသံတူပဲ ဖတ်ပါတယ်
ဥပမာ စူဠာမုနိဘုရား (အသံထွက် စူလာမုနိ)
အချို့မှားပြီးရေးတတ်ကြတယ် စူဠာမုနိ ကို စူဋ္ဌာမုနိ ဆိုပြိးတော့ပါ
ဒီတော့ စူဋ်ဌာမုနိ ဆိုပြီးရေးသလို ဖြစ်သွားတယ်
(အသံ စူတ်ထာမုနိ)
ဒါကတော့ တောင်ကြီးမြို့ စူဠာမုနိဘုရားအနီး လမ်းညွှန်ဆိုင်းဘုတ်တစ်ခုမှာ စူဋ္ဌာမုနိလို့ ရေးထားတာတွေ့လို့ ရေးရခြင်းပါ
ဥ နဲ့ ဉ
ဥ ဒီအက္ခရာကတော့ အု လို့အသံထွက်ပါတယ်
ဥပမာ (အုပမာ) ဥ ကို လုံးကြီးတင်စံခတ်တော့ ဦး (အူး) ဖြစ်သွားတယ်
ဉ ဒါကတော့ ညလေးပါ ဥ ထက်ပိုပြီး ခြေထောက်ရှည်ပါတယ်
သူက တစ်ပုဒ်တည်း ရပ်တည်နိုင်စွမ်းရှိဟန်မတူဘူးဗျ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ သူ့ကို ရေးချတွေ အသတ်တွေနဲ့သာတွဲတွဲတွေ့နေရတာများလို့ပါ
သူက ဒီအတိုင်းတော့ ညသံပါပဲ အသတ်တင်လိုက်ရင် ငသံနဲ့တူတယ်
သူ့ကို မလွဲမှားနိုင်တဲ့ နေရာတွေမှာ ခြေထောက်အတိုနဲ့ ရေးတာတွေတော့ရှိတယ်
ဥပမာ စဥ် (စင်)
ဒါကြောင့်ပဲ ဥ နဲ့ မကွဲပြားကြတော့တာ နေမှာပါ
ဥပမာ
ဉာဏ် ဆိုရင် ဒီလို့ရေးမှ မှန်တယ်
ဒါပေမယ့် ဥာဏ် ဒီလိုရေးတာတွေလည်းရှိနေကြတော့ အမှားက လူသိများသလိုဖြစ်နေတယ်
ညလေးနဲ့မှ ဉာဏ် လို့ အသံထွက်မှာဖြစ်ပြီး ဥ ရင်နဲ့ရေးရင်း အွမ်န် လို့အသံထွက်မယ်ထင်တယ်
မှားတတ်တာတော့ လူတိုင်းပါပဲ
မြတ်ဗုဒ္ဓရဲ့ ဒေသနာတော်အရ မှားလို့ကို လူဖြစ်လာတာမဟုတ်လား
ဒါပေမယ့် အမှားမှ အမှန်သို့ ပြင်ဆင်နိုင်ဖို့ ရည်ရွယ်ရင်းပါ
ကိုယ့်မှာလည်း မသိလို့ဖြစ်ဖြစ် သိပြီးဖြစ်ဖြစ် အမှားတွေ တစ်ပုံတခေါင်းနဲ့ပါ တမင်ပုတ်ခတ်တာမျိုးမဟုတ်ပါဘူး
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
အောင်ညီကို ရွှေထည်စက်ဖြတ်နှင့်ရွှေပန်းထိမ်လုပ်ငန်း
Wednesday, September 9, 2020
မြတ်ဗုဒ္ဓ၏မွေးစားသားမှပြောကြားသော လူမှုဆက်ဆံရေး
မြန်မာတွေတကယ်ညံ့တာလား
အခုတလော ရာသီကအေးအေး စောင်ထဲမှာပဲ တကွေးကွေးနဲ့ စဥ်းစားစရာတွေက အများသား
စီးပွားရေးမှာ မြန်မာတွေညံ့တယ် တရုတ်တွေ ကုလားတွေက ဘယ်လိုဘယ်ပုံ စသည်ဖြင့်တွေ့ရတယ် ဒါဟာအမှန်လားဆိုတာတော့ လက်တွေ့ကျကျ စဥ်းစားသုံးသပ်ကြည့်ဖို့လိုတယ်
ဒီစကားက ဘယ်ကလာတာလည်း စဥ်းစားကြည့်ဖို့လိုတယ်
၁ ကိုယ့်လူမျိုးအပေါ် ကရုဏာကြီးတဲ့ ကြီးပွားစေလိုတဲ့ ချမ်းသာစေလိုတဲ့ ပညာရှင်တွေဆီကလာတာရှိတယ်
၂ ကိုယ့်လူမျိုးကို အထင်သေးတဲ့ သူဆီက လာတာရှိတယ်
ဒီပုံစံစကားမျိုးက ကျွန်တော်တို့နိုင်ငံမှ မဟုတ်ပါဘူးနိုင်ငံတိုင်းမှာ ပညာရှင်အတွေ ပြောကြပါတယ် ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ ကိုယ့်လူမျိုးတွေ ဆင်းရဲနေတာကို မကြည့်ရက်လို့ပါ
သူတို့တောင်တရပ်တပါးကနေ စားဝတ်ဒုက္ခခံပြီးလာရောက် ကြီးပွားဖို့ အခွင့်အလမ်းရှာကြသေးရင် ဒီမှာမွေးဒီမှာကြီးတဲ့ မင်းတိုက သူတို့ထက်အများကြီးအခွင့်အလမ်းသာတယ်ဆိုတာ သိစေချင်လို့ ဖြစ်မှာပါ
တရုတ်တွေ ကုလားတွေဟာ တစ်ကယ်ပဲ စီးပွားရေးမှာတော်တာလား ဒါဆိုရင် တရုတ်ပြည် ကုလားပြည်မှာ ဆင်းရဲသူမရှိဘူးပေါ့
ကုလာထဲကမှ ဟိန္ဒူ မွတ်ဆလင်ခွဲကြည့်အုံးမလား အန္ဒိယမှာကော ဘင်္ဂလားဒေ့မှာကော ဆင်းရဲသူမရှိဘူးလား
ဒီလိုမဟုတ်ပဲ သူတို့ရဲ့ မူလနေရပ်တိုင်းပြည်တွေမှာ ဆင်းရဲသူရှိနေရင် လူမျိုးနဲ့ မဆိုင်ဘူးဆိုတာ သေချာနေပြီ ဒါဆိုရင် ကျွန်တော်တို့ ပြည်တွင်းက တိုင်းတပါးသားတွေပဲ ကွက်ပြီးပြီး စီးပွားရေးဉာဏ် ထက်သန်နေတာလား
ကျွန်တော်တော့ ဒီလိုစဥ်းစားမိတယ်
လူဆိုတာ ကိုယ့်ရပ်ကိုယ့်ရွာမှာဆိုရင် နေဖို့စားဖို့ရာ သိပ်အပူအပင်ဖြစ်လှတာမဟုတ်ဘူး ဖြစ်စရာလည်းမလိုဘူးလေ
တစ်ရပ်တပါးမှာ သွားပြီး စီးပွားရှာသူတွေဆိုတာ
၁ ကိုယ့်ရပ်ကိုယ့်ရွာမှာ လုပ်ကိုင်စရာအခွင့်အလမ်းနည်းလို့
၂ ပိုမိုကြီးပွားတိုးတက်စေဖို့ ရည်ရွယ်ချက်ရှိလို့
ဒီတော့ မူရင်းနေသူတွေထက် လုံးလဝီရိယသာရမှာပဲ မသာလို့မှ မရတာ သူတို့နေသလို နေနေလို့မှမဖြစ်တာ ကိုယ့်အိမ်ကိုယ့်ယာမဟုတ်တဲ့အတွက် ဘယ်သူမှ အလကားပေးမနေဘူး အလကားကျွေးထားမှာမဟုတ်ဘူး ဒါကြောင့် နေဖို့စားဖို့ ကြီးပွားဖို့ တိုးတက်ဖို့ အမြဲရုံးကန်ရတယ်
ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေးမှာလည်း မိတ်ဆွေရဖို့ ခယပေါင်းသင်းကြတယ် ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ သူက ဒီအရပ်မှာ တစိမ်းမဟုတ်လား
သူတို့က ပိုပြီးစည်းလုံးကြတယ်ဆိုတာက တစ်ရပ်တပါးမဟုတ်လား အရေးအကြောင်းဆိုရင် ပြေးဟယ်လွှားဟယ်ကိစ္စဖြစ်လာရင် ကိုယ့်အချင်းချင်းမှ ပိုပြီး ကူညီနိုင်တာမျိုးမဟုတ်လား
ရန်ကုန်မှာပဲ ဥပမာကြည့် လက္ဖရည်ဆိုင်ဆိုရင် ရန်ကုန်သားထက် အညာသားတွေရဲ့ ဆိုင်က ပိုများတယ်
အချို့ဆိုပြောကြတယ် အညာသားတွေက စည်းလုံးတယ် တစ်ယောက်ဆိုင်ဖွင့်ပြီးရင် သိပ်မကြာဘူး နောက်တစ်ယောက်နောက်တစ်ယောက်နဲ့ များလာတာပဲတဲ့
ဒါကြောင့် ဘယ်နိုင်ငံဘယ်ဒေသမှာ ဖြစ်ဖြစ် မူရင်းနေလူမျိုးတွေထက် တစ်ရပ်တစ်ပါးက လာပြီးအခြေချသူတွေက ပိုပြီး ချမ်းသာနေတာ စည်းလုံးနေတာဖြစ်ပါတယ်
လုပ်ငန်းချင်းအတူတူ ဝင်ငွေချင်းအတူတူဖြစ်နေအုံး
တစ်ရပ်တပါးကလာတဲ့သူက နေဖို့နေရာတစ်ခုပိုင်ဆိုင်ပြီဆိုရင် အောင်မြင်မှုအနေနဲ့ ချီကျူးကြတယ်
မူရင်းနေသူကို သိပ်ထူးထွေချီကျူးကြမှာမဟုတ်ဘူးလေ သူက နေဖို့ရှိနေပြီပဲ ဒီတော့ငွေရှိစေအုံး ထပ်ဝယ်စရာမလိုတော့ မှတ်တိုင်မရှိဘူး အကောင်အထည်မရှိဘူး
ပြီးတော့ သူကဖြစ်မှာပေါ့ ဘတ်ဂရောင်းကောင်းတာကိုး သူ့မိဘကဘာကြီး သူ့ညီအစ်ကိုမောင်နှမကဘာကြီး သူ့သူငယ်ချင်းကဘာကြီး စသည်ဖြင့် အကြောင်းတွေသိုင်းဝိုင်းပြီး ပြောကြတာများပါတယ် ချီကျူးဖို့ဝေးပါတယ် လောင်းရိပ်မိနေတာများတယ်
ဒါကြောင့် ချမ်းသာတဲ့ အရှိန်အဝါရှိတဲ့ မိဖတွေရဲ့ သားသမီးတွေက အောင်မြင်ဖို့သိပ်ခက်တယ် ရှေ့လူတွေထက် လေးငါဆလောက် သာအောင်ကျိုးစားနိုင်မှ ရေးရေးလေးသာ အချီးကျူးခံရတာမျိုး
ဒါကြောင့် လောင်းရိပ်အောက်ကထွက်ပြီး ရုံးကန်လိုကြတာပါ
ဒီလိုမှမဟုတ်ရင် ငါလုပ်နေလည်း မထူးပါဘူးဆိုပြီး လက်လျော့သွားကြတာများတယ်
အခုအမေရိကန်နိုင်ငံတိုးတက်တယ် စည်ကားတယ်ဆိုတာ သူတို့ရဲ့ မူရင်းနေ လူမျိုးဖြစ်တဲ့ ရက်အန္ဒိယန်းတွေရဲ့အစွမ်းက နည်းနည်းရယ် လာရောက်အခြေချတဲ့ တိုင်းတပါးသားတွေကြောင့် တိုးတက်နေတာပါ မူရင်းနေလူမျိုးတွေက အချို့ဒေသတွေမှာဆိုရင် လူရိုင်းသာသာအရယ် သိပ်ပြီး အတွေးအခေါ် အယူအဆတိုးတက်သေးတာမဟုတ်ဘူး
မူရင်းနေလူမျိုး ဒွာဝီယံ တွေထက် နောက်မှလာအခြေချတဲ့ အာရီယံတွက သာတာ
မူရင်းနေလူမျိုး ဂျာမန်တွေထက် နောက်မှလာအခြေချတဲ့ ဂျူးတွေကသာတာ
ဒီအကြောင်းအချက်တွေကြောင့်ပါ
မြန်မာတွေတကယ်ညံ့တာလား သင်လည်းသုံးသပ်ကြည့်ပါအုံး..
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
အောင်ညီကို ရွှေထည်စက်ဖြတ်နှင့်ရွှေပန်းထိမ်လုပ်ငန်း
Tuesday, September 8, 2020
အမုန်းများနှင့်ဖွဲ့စည်းသော
အဖွဲ့တစ်ခု အသင်းတစ်သင်းကို အမုန်းတွေမှာ အခြေခံပြီး ဖွဲ့စည်းလို့ရတယ်ဆိုရင် ယုံမလား
ဒီလိုစဥ်းစားကြည့်ရအောင် ရန်သူရဲ့ ရန်သူဟာ မိတ်ဆွေဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ့ ပေါင်းမိသွားတာမျိုးပေါ့
ဒီအသင်းအဖွဲ့ ဒီပေါင်းသင်းဆက်ဆံမှုဟာ ခေတ္တခဏတော့ ညီညွတ်သယောင် အားကောင်းသယောင် တည်မြဲသယောင် အထွဋ်အထိပ်ရောက်ကောင်းရောက်နိုင်ပေမယ် ရေရှည်မှာ ရပ်တည်နိုင်မှာမျိုးတော့မဟုတ်ဘူး
ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ သူတို့ဟာ ကိုယ်ပိုင်ရပ်တည်ချက် ကိုယ်ပိုင်ရည်မှန်းချက်ထက် အမုန်းတရားအပေါ်မှာ အခြေခံဖွဲ့စည်းထားတာမို့ပါ
ဥပမာအားဖြင့် သူ့ကျွန်ခေတ်က တစ်မျိုးသားလုံးပေါင်းစုမိတာဟာ ကျွန်လာပြုတဲ့ ကိုလိုနီတွေကို မုန်းခြင်းကနေ အခြေခံလာတာမဟုတ်လား
ဒါကြောင့်ဘဲ သူ့ကျွန်ဘဝကလည်းလွတ် လွတ်လပ်မှုလည်းရရော အချင်းချင်း ပြန်ပြီး မတည့်ကြပြန်ဘူးလေ
နိုင်ငံရေးမှာတော့ ဒီသဘောက အမြဲတစေတွေ့နေရနိုင်တာပဲ သိပ်အထူးအဆန်းကြီးတော့မဟုတ်ဘူးမို့လား...
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
အောင်ညီကို ရွှေထည်စက်ဖြတ်နှင့်ရွှေပန်းထိမ်လုပ်ငန်း
Friday, September 4, 2020
အိမ်ထောင်ရေး
ရှေးအခါက ကုန်သည်တစ်စု ကုန်သွယ်ဖို့ လှည့်လည်ရင်း ကန္တာရတစ်ခုကို ရောက်ရှိလာခဲ့ကြတယ်
တစ်ခုသောညမှာ တွင်းတစ်တွင်းကိုတွေ့ကြတယ်
တွင်းထဲကို ငုံ့ကြည့်ကြပြန်တော့ အပေါ်ကလရောင်နဲ့ အထဲမှာ လိုးလိုးလက်လက်ပျိုးပျိုးပျက်ပျက် အရာတွေကိုတွေ့တယ်
ဒီတော့ အဖိုးတန်ရတနာတွေ ဖြစ်နိုင်တယ်လို့ ယူဆကြတယ်
ဒီတော့တစ်ယောက်က စဆင်းပြီး စနည်းနာတယ် ခဏကြာတော့ ထိုလူက ဟေ့လူတွေဆင်းမလာကျနဲ့ တွင်းထဲက ရတနာတွေမဟုတ်ဘူး အဆိပ်ပြင်းတဲ့ မြွေတွေ ပျိုးပျိုးပျက်ပျက် အရောင်ထွက်နေတာက ရတနာတွေရဲ့ အရောင်မဟုတ်ဘူး သူတို့ရဲ့ မျက်လုံးတွေ သိပ်အန္တရာယ်များတယ် ဒီအနားမှာမနေကြနဲ့ ဝေးဝေးကို မြန်မြန်သွားကြတော့လို့ လှမ်းအော်ပြောတယ်
ဒါပေမယ့် အပေါ်က လူတွေက မယုံဘူး
ဒီကောင် ရတနာတွေအားလုံး သူတစ်ယောက်တည်းအပိုင်စီးချင်လို့ ညာနေတာဖြစ်မှာပါဆိုပြီး နောက်တစ်ယောက်က ထပ်ပြီးဆင်းပြန်တယ်
အဲ့ဒီတစ်ယောက်ကလည်း ရှေ့ကလူအတိုင်း အော်ပြန်တယ်
အပေါ်ကလူတွေက ဒီနှစ်ယောက် ညှိပြီး သူတို့သာစီးစိမ်ခံချင်လို့ ငါတို့ကို လှည့်စားတာနေမှာ ငါတို့မြင်နေရသားပဲ အရောင်တစ်လက်လက်နဲ့ ရတနာတွေကို
ဒီလိုနဲ့ တစ်ယောက်ပြီးတစ်ယောက် ဆင်းရင်းက အားလုံး မြွေတွေရှိတဲ့ တွင်းထဲမှာ ဒုက္ခအတိနဲ့ ဘဝဆုံးသွားကြတယ်
အိမ်ထောင်ရေးဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ
ရှေ့က လူတွေက ဟေ့ကောင်တွေ မယူကြနဲ့ အိမ်ထောင်ရေးဆိုတာ မင်းတို့ထင်သလို မဟုတ်ဘူးနော် သိပ်ဒုက္ခများတာ သားရဲတွင်းထဲ ခုန်ချရသလိုပဲ ပကတိထောင်ကမှ လွတ်ရက်ရှိသေးတယ် အိမ်ထောင်က တစ်သက်လုံးလွတ်ရက်မရှိဘူးနော် စသည်ဖြင့်ပြောကြတာပဲ
ဒါပေမယ့် နောက်လူတွေက ဘယ်ယုံမလဲ သူကဖြင့်ယူပြီး ငါ့တို့ကျ ဘာဖြစ်တယ်ညာဖြစ်တယ်နဲ့ ပြောမယ်သာပြောတာပါကွာ သူကယူပြီးမှကိုး
အဲ့ဒီလိုတွေးပြီး ယူဖြစ်ကြ
ကိုယ့်တွေ့ကြုံပြီး နောက်လူကိုလည်း ရှေ့လူစကားအတိုင်းပြန် ပြောပြကြတယ်
ဒါမေယ့်မယ့် မယုံကြဘူး
ဒီလို မယုံမယုံနဲ့ တွင်းထဲကို ခုန်ခုန်ချနေကြတာ ဒီနေ့ထက်ထိပဲ
နောက်လည်း ခုန်းချကြအုံးမယ်မဟုတ်လား
ဆရာနန္ဒသိန်းဇံ စာအုပ်မှ
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
အောင်ညီကို ရွှေထည်စက်ဖြတ်နှင့်ရွှေပန်းထိမ်လုပ်ငန်း
သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)
ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင်
ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင် Https://youtube.com/@thantunlayinde ရေး-ကန်မြဲကိုအေးကျော် ဆို-ခင်အုန်းမြင့်လေး .. ပင်ခေါင်တိုင် သပြေကိုင်းနဲ့ နေမှို...
-
#ႀတိစကၠစာအုပ္မ်ား (၄၁) အုပ္ပါခဗ်ာ (၁)ႀတိစကၠ ဆယ့္ႏွစ္ႀကိဳးေမွာ္ရံု http:// www.mediafire.com /download/p1bc9b3kera4yth/ႀတိစကၠ_ဆယ့္ႏွစ္ႀကိဳး...
-
သိုးေဆာင္း "စာအုပ္ ၂၆အုပ္" ၁။ ျမကြၽန္းညိဳမဟုတ္ေသာ္လည္း http:// www.myanmarebooks.net / wp -content/uploads/2014/03/59_ToeSaung_...