သန်းထွန်းလေး ☆ အင်းတဲရွာ

သန်းထွန်းလေး ☆ အင်းတဲရွာ
Than Tun Lay .INDE

Monday, October 10, 2016

အာဇာနည်​​ဗိမာန်​​လေးချိုးကြီး






⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

​သြော်​........
အ​ဆောင်​​ဆောင်​နန်​း​တွေ ကြငှန်​း​တွေနဲ​နှော အ​ခေါင်​မမြန်​းခင်​က ​အောင်​စာတမ်​းချိုး​စေဘို့ ​အောင်​ပန်​းညိုးရရှာတဲ့ ​တောင်​တမန်​းတို့ဗမာမှာ အ​ဟောင်​းသံသာရာအငုတ်​​တွေနှင်​့
​အောင်​ဆန်​းတို့မသာမယာဟာ ငှင်​းကံကြမ္မာအလုပ်​​ပေတင်​့ ​သောင်​းမြန်​းမရဏာ စမုတ်​မ​ှာ​တော့ချူပ်​သနဲ့ယင်​းအလိုတွင် ​​​ဒေါင်​းပုဝါအုပ်​ပါလို့ ကျူပ်​ဖြစ်​သဂြိုလ်​ချင်​

​သြော်​........
တပည်​့ရင်​း​တွေမို့ ကဝိမကင်​းနိုင်​ဘုကွဲ့ သတိကင်​းကာ
မ​ျက်​ရည်​ကျကျပြီး ခက်​ကပြီလက်​ဆည်​မရနိုင်​ဘု ​သောကဘ​လောင်​ဆူ​တော့​ တောင်​ဇမ္မူ ပုဂံ​ခေတ်​ဆီက ယ​ခေါင်​မူ ယမန်​သနစ်​​တွေ​ပေါ့ ရန်​အဖြစ်​မကွဲ့ မ​နှေးသ​ရော်​ တ​သောင်​း ဒီဇမ္မူရမ်​း​နေကျ ကျန်​ရစ်​တဲ့ ​မြေး​တော်​အ​လောင်​းစည်​သူရဲ့ နန်​းကိုဖြင်​့ လူကြမ်​းဓားပြ​တေ ွကြမ်​းလာရမ်​းလာတဲ့အ​ရေးတွင်​မှ ဘေးအ​ပေါင်​းကြီး​ဝေဒနာအစုံနဲ့​ သွေး​ခေ​ျာင်​းစီးကာ ​သေရှာပုံရဲ့ ပြည်​ေ​ရွှမြန်​မာဘုံမှာ အမင်​းမင်​းသမ္မတ​တွေနဲ့ သတင်​းလှတဲ့ အင်​းဝရာဇာအမွန်​သာလွန်​မင်​းကိုမှ သားရင်း​ရှင် ​တရုတ်​ရယ်​က ရှင်​ဘုရင်​လုပ်​မယ်​အကျယ်​ဇယားတွင်​ဖြင်​့ ်​့ဒဝယ်​သား​တွေဘိုဝင်​ခံလိုမို့ ဟိုအရင်​ယမန်​နန်​း​တော်​စ​ီးစဉ်​က အပျက်​ကြီးပျက်​ကာ အသက်​ခန္ဓာ​တွေဆိုးပုံနဲ့ တထုံး​နှောက်​တနည်​းမှာ​တော့ မင်​းရဲရန္တမိတ်​ခမြာမှာ ညီသနင်​း​ပေ​ပေါ့ ပြည်​မင်​းဂုဏ်​ခံလို့ မှုန်​မှုန်​ဆန်​ဆန်​ ပုန်​ကန်​တဲ့အတိုင်​းရဲ့ပြင်​ တလိုင်​းနယ်​​ရွေပြည်​တခွင်​မ​တော့ ဓမ္မ​စေတီဘုရင်​ လက်​ထက်​တုန်​းဆီက လက်​ရုံး​ရည်​တသိန်း​လျှမ်​း​ပေတဲ့ သမိန်​ပရမ်​းဆိုသူ စစ်​ဗိုလ်​ချူပ်​ကိုဖြင့် မဟုတ်​တရုတ်​အ​ကောင်​​တေ​လေ တ​စေၦာကိုက်​တာနဲ့ ​သြော်​.....​ ​ဖွေ​ဖွေရှာရှာ မ​ကျေနပ်​စရာ​ပေါ့​နှော မ​ရေမရာ​သေရွာဆိုက်​သလိုပါ့ အခိုက်​အခါတူလို့မို့ ဆရာတမူမကြာမကြာလွမ်​းရပါတဲ့ ဘာမရာအဆူဆူ ကြာကြငှန်​း​တွေနှင်​့ မြန်​မာဇမ္မူ အညာမန်​းတွင်​ဖြင်​့ ငါတလူလူငါသရမ်​း​ရောမဟဲ့လို့ သာခန်​းပလ္လင်​ ညွန်​းပြီးမြင်​းကွန်​းပိုင်​သူပုန်​ထစဉ်​က ကြံရသူမသာ​တော်​နှင်​့ ပမာ​သော်​တူတယ်​လို့ နှိုင်​းမိတယ်​ ရိုင်​းသနဲအတိတ်​ယခင်​သလို​နော်​ကွယ်​ စကိုင်​းတပဲ့ဂိုဏ်​းအဖွဲ​တွေနဲ့မှိုင်​းရဲစိတ်​ထင်​
မင်​းစိတ်​မင်​းမာန်​အကြံအဖန်​ကင်​းလိုက်​ပုံက အင်္ဂလိပ်​ယင်​းဂျပန်​နှစ်​တန်​ရှင်​းပါလို့ ရန်​ခပင်​းကိုတဲ့​မောင်​းကာနှင်​ ​ဒေါင်​းမြန်​မာတခွင်​မှာဖြင့် ​အထက်​ယခင်​သ​ဘော
အိုကွယ်......​ တ​ကောင်​းရာဇဝင်​ကိုတဲ့ဆက်​ချင်​သ​ဘော

နန်​းမြို့တည်​ရန်​မှန်​းလိုရည်​ကာသန်​တဲ့ညီလာခံဗိုလ်​ရူပွဲ ထိုထိုလူခပင်​းကိုမကြည်​ညိုတဲ့ဝသီအလိုတ​ဖြေး​ဖြေး ရူးမဟဲ့လို့ တ​နွေး​နွေးမူးမူးပြီး ​ခွေးဘီးလူးလိုအ​ကောင်​မိုက်​​တွေက
​ သြော်....​အမှောက်​စရိုက်​ကယ်​နှင့် ​​ပြောင်​​ပြောင်​ဘဲမိုက်​မ​ပေါ့လို့ ​ပြောင်​ကိုက်​သဟာမှာ ယာယီယတြာအချိန်​နဲ့ ဇာတာမှိန်​လိုမို့ဂဏာမငြိမ်​ တာဝန်​ယွန်​းကြ​ပေါ့ ​ဖြေမကြည်​​နေရီ​တော့ လွမ်​း​စေဘို မြန်​မာပြည်​​ပေါ်ကိုဓမ္မစည်​​တော်​ရွမ်​းချိန်​မို့ အစွမ်​းကုန်​သည်​တခါဖြင်​့ ပြည်​ရွာညီညာဘို့အလုပ်​​ပေ​ပေါ့ သုသာန်​တံခွန်​​​စောင်​းရရှာတဲ့ ရုပ်​အကျန်​ခုနှစ်​​လောင်​းရယ်​နှင်​့ အလွန်​​ကောင်​းစွာ ကမ်ဘာတည်​မည့် အာဇာနည်​ ဗိမာန်​ပုထိုးကိုဖြင်​့ ပါရမီအဓိဌာန်​တမျိူးရယ်​နှင်​့ ရှိခိူးကာဆရာကန်​​တော့ချင်​ရဲ့ မြန်​မာ မ​တော့ ပူစရာဘို့ တဗျုဟာ​အောင်​စမန်​းတွင်​မှ လ့ူမသမာအ​မှောင်​သန်​းချိန်​မို့ အ​ကြေဒဂုန်​တ​သောင်​ကမ်​းမို့မို့ဆီက ​ဖောင်​းနန်​းကူးတို့နှင်​့တ​ည်​းဟူ​သော​ရေစုန်​​မျော​လေရဲ့

​သြော်​.....
​တောင်​နန်​း​မြောက်​နန်​းအ​ဆောင်​​ဆောင်​ကြငှာန်​း​နဲ့ ခေါင်​းမမြန်​းရခင်​က ​အောင်​ပန်​းညိုးရရှာတဲ့​ အောင်​ဆန်​းတို့​သေပု​ံနှမေ​ျာ............

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

                                   သခင်​ကိုယ်​​တော်​မှိုင်​း

သြဝါဒကထာ(​လေးချိုး)




♕ ♕ ♕ ♕ ♕ ♕ ♕

မြတ်​က​ဝေ ​လေးမြတ်​ဗြဟ္မစိုရ်​ မဖင်​့သူက
အမတ်​​တေ​ွ​ရွေးသကို အခွင်​့တွင်​မှ
​ခွေးလိုကျင်​့​စေဘို့ အဖွင်​့ကျမ်​းဋိကာ
(အိုကွယ်​)အ​ရေးဆိုသနှင်​့ အခွင်​့အလမ်​းညီသကွာ

​သြော်​ ​ခေါင်​ ပထမ​ပေ​ပေါ့
အ​ချောင်​ရ​နေကြ ​မောင်​ဘ​ဖေတပည်​့ဒါယကာရင်​းကိုဖြင်​့
​တောင်​ကျ​ရေ သိ​သိသာသာဆင်​းသလိုပ
မြစ်​မင်​း​ရေကြည်​ဖြာတဲ့
​ရွှေပြည်​အညာ ​ခေတ်​ဝနာတဝှမ်​းဆီက
​ရေသီတာ ​မေတ္တာအမွန်​း​တွေနှင်​့
လွမ်​းရတဲ့ ငါဆရာမှာ​နော်​ကွယ်​
အရွန်​းလဲမခနဲ့ပါဘု အကျွမ်​းတပည်​့ရင်​း​တွေမို့
​သြော်​....သွမ်​းမလှည်​့​သော်လည်​း သွန်​းရဲ့အခါခါ

ကျွေးတဲ့​မွေးတဲ့သခင်​မင်​့တွင်​ ယုံ​မြောက်​စား​အောင်​ပ
​ခွေးရဲအသွင်​ကျင်​့စဉ်​ ဂုဏ်​​ခြောက်​ပါးရယ်​နှင်​့
အလုံ​အ​လောက်​ထားရင်​ဖြင်​့ ကျွန်​တင်​့စရာ
အို..ဝန်​မင်​းအရာငယ်​နှင်​့ ခမျာသပိတ်​အ​ကြောင်​း
(အရီးစိမ်​းရယ်​)အခွန်​မြင်​့သဟာကု်ိ​တော့ ဆရာစိတ်​မ​ကောင်​း

ဓမ္မတာ သြဇာ ဆရာ​ဟောရက
တည်​​သောအခါ ပတ္တ​ရောင်​ လှည်​့ပြန်​​တော့
တပည်​်​့မတာ​တေလန်​တို့ စာ​ပေမအံတစ်​ပုဒ်​နှစ်​ပုဒ်​မညီးတဲ့အပြင်​
ဝါသနာအ​ခြေခံအလုပ်​ကြီး​ပေထင်​့
တုတ်​စီးကာတမျိုးတဖုံဆန်​းတဲ့ပြင်​
ကြိုးခုန်​တမ်​း ကစားသဟာ​တွေကို များစွာမှမိ​လေ​တော့
မချိ​အောင်​ ပြစ်​ဒဏ်​​ပေးခဲ့တဲ့ပြင်​
မ​ဝေးမကွာ တစ်​​မြှောက်​နှစ်​​မြှောက်​​လျှောက်​ခဲ့​တော့
​တောင်​​အောက်​တခို့ ချုံနိမိတ်​ကယ်​နှင်​့
​ချောင်​​ချောက်​အရူ်ိ့ရိူ့ ဝါးရု​ံရိပ်​တွင်​မှ
ယုန်​အိပ်​သလို ဒါယိကာမ သန်​းတို့ကိုဖြင်​့
(​သြော်​)သမထလမ်​းညစခန်​းတွင်​မှ မရမကဇမ်​း​ရောသက​ွဲ့လို့
မစန်​း စက်​ရာမှာ ဘသန်​း တခွက်​ကွာလို့ နှိုးသလိုပ
တိုးတိုးက​လေး အသာအသာလှုပ်​တဲပြီး
ဘာလုပ်​မယ်​ကမ္မဌာန်​း မထိုင်​ကြသလဲလို့
စတိုင်​ကျ​အောင်​ ဆရာ​ပြောတဲ့ပြင်​
အညာ​တောတခွင်​ ကျုပ်​တို့စစ်​ကိုင်​းတွင်​ဖြင်​့
လမိုင်​းပုံ တဂုဏ်​လှ​ပေတဲ့ ပုညရှင်​​တောင်​အတက်​တွင်​မှ
​အောင်​နက်​အူသံ ကြားခဲ့ရတဲ့ပြင်​
​ချောင်တဖက်​ ဆူဆူညံညံစကား​တွေနှင်​့
ဘုရားရင်​ပြင်​ အဝင်​စမုတ်​တွင်​မှ
သင်​ပုဒ်​ပလ္လင်​မှာ ​ညောင်​ရ​ေ​လာင်​းပါလို့
ပူးသတ်​အ​ကျော်​အ​မော်​ မျုးမတ်​က​တော်​အ​ပေါင်​းတွင်​ဖြင်​့
​(​သြော်​)ရထားအ​ဆောင်​​ဆောင်​ ကား​တွေနဲ့အများ​ဘောင်​ကြွားနိုင်​တဲ့
ငါး​ထောင်​စားကြီး သူမြတ်​​လောင်​းရယ်​နှင်​့
ဘဝသံသာရာမှာ ကျမကံပါလို့ ​ပေါင်​း​ပေါင်​းပြီး
ဒြပ်​လည်​း​ပေါ်​အောင်​ဘုရား အမတ်​ကြီးက​တော်​ဖြစ်​​ကြောင်​းရယ်​နှင်​့
အခုလိုဆုကို​တောင်​းရှာတဲ့ ​ကျောင်​းအမကြီး​ဒေါ်​ရွေစိမ်​းကိုဖြင်​့
မ​ဟော်​က​ဝေ ယိမ်​းအ​ခြေပြုပါလို့
ပြည်​သူအပူကု်ိ ​ဝေစုယူချင်​တဲ့အမတ်​​တွေ​ကြောင်​့
အကျပ်​တခါကြုံလိုမို့
ရတနာပုံ တသုတ်​အ​မောတွင်​မှ ဓမ္မရုံ အချုပ်​သ​ဘော​ပေ​ပေါ့
ဗုဒ္ဓ ​ယောဆရာမဟာ​ထေရ်​ရဲ့ သုတ်​​ဟောဋ္ဌကထာအလာမိ၍
ဝါသနာဝသီ ​ခွေးကျင်​့တရားကု်ိဖြင်​့
ပါရမီတဖြည်​းဖြည်​း မြင်​့ဘု်ိ့ထားတဲ့ပြင်​​
​စောဘဂဝ သာသနာမှာ ​တောရဆရာတပါး​ပေမို့
ကျွန်​​ခေတ်​အခါကု်ိ ​မေတ္တာနှင်​့ သနား​လေ​တော့
​လောဘရမက်​သနဲသူကု်ိ ​ဒေါသမျက်​မာန်​ပွားသနဲ့
(အမယ်မင်​း)အများ​ဘောင်​၌အမှား​မှောင်​မိုက်​ချင်​တဲ့
ငါး​ထောင်​ကြိုက်​ အမတ်​က​တော်​​လောင်​းကု်ိဖြင်​့
(ဝန်​မင်​းရယ်​)ဘုရား​တောင်​တစ်​ဝိုက်​ ဇရပ်​​ပေါ်မှာ​ထောင်​း
   
➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳ ➳

                                  သခင်​ကိုယ်​​တော်​မှိုင်​း
​ခွေးဋိကာ စာအုပ်​မှ

Thursday, October 6, 2016

ပူ​ဇေမိ

ရတနာသုံးပါ ဖူးမျှော်ရာဝယ် ဘုရား အာရုံပြု ရှိခိုးပါဆိုတော့ ရွာဦးကျောင်းက ဆင်းတုတော်ကြီး ရည်းမှန်းပြီး ရှိခိုးခဲ့ဖူးတယ် အရွယ်ရောက်လာတော့လည်း နာမည်ကြီး ဘုရား စေတီ တွေ စုံလို့ဗျာ ဘာမသိညာမသိ ရောယောင်ရှိခိုးရတာ ဒူးပွန်း တံတောင်ပွန်း နှဖူးပွန်း ရုံကလွဲလို့ ဘာမှ သိပ်မထူးခြားပါဘူး သံဃာ အာရုံပြုဆိုတော့လည်း ရွာကျောင်းက ကျောင်းထိုင်ဆရာတော်ကြီးပေါ့ အရွယ်ရောက်လာတော့ တိပိဋက ဒွိပိဋက ဓမ္မကထိက စုံလို့ပေါ့ဗျာ အဲ ဘုရား အာရုံပြု အဆင်ပြေတယ် သံဃာ အာရုံပြု အဆင်ပြေတယ် တရား ဒီမှာ ပြဿနာတက်တာပဲဗျ ဘုရားပုံတော်တွေနောက်က ရောင်ခြည်စက်ဝန်းကြီး လိုလို ဘုန်းကြီးကျောင်းက တရားစာအုပ် အထပ်လိုက်ကြီးကိုလိုလို ပဋ္ဌာန်းစက်ဝိုင်းကြီးကိုလိုလိုပေါ့ ဒါပေမယ့် မလိမ်ပါဘူး ကျွန်တော်ငယ်ငယ်က အဲ့ဒါတွေကြီးပဲ ရည်မှန်းပြီး အာရုံပြုပြီး ရှိခိုးတာရယ် :-) အခုတော့ နည်းနည်းပါးပါး သဘောပေါက်လာပါပြီ ဘုရား တရား သံဃာ အာရုံပြုတယ်ဆိုတာ စေတီ ဆင်းတု ကားချပ် ပုဂိ္ဂုလ် ကို အာရုံပြုတာဟာ မှားနေတယ်ဆိုတာပါ ဘယ်စေတီ ဘယ်ဆင်းတု ဘယ်ကားချပ်က ဘုရားပုံတော်မဆို ဘုရားရဲ့ ကြီးမြတ်လှတဲ့ ဂုဏ်တော် ကိုးပါးကို ရည်မှန်းပြီး ဖြစ်ခဲလှစွာသော သာမန်ငြောင်းည ဇွဲလုံးလ နဲ့ မရနိုင်သော စိတ်ကွယ်ရာ အရပ်မှာပင် မကောင်းမှု မပြုတော်မူသော ဟုတ်မှန်ပြီး အကြိုးရှိတဲ့ စကားကိုသာ ဆိုတတ်တော်မူသော စတဲ့ ဗုဒ္ဓဖြစ်ခြင်းဂုဏ်တော်တွေကို ရည်မှန်း အားကျ လေးစားပြီး နှလုံးသားက နှစ် နှစ် ကာကာ ချစ်မြတ်နိုးပြီး ရှိခိုးရာ ဦးညွှတ်ရာ စံထားဦးတင်စရာ ပုဂိ္ဂုလ် တစ်ပါးဆိုတာပါ တရားဂုဏ်တော် ဒီတရားတော်တွေသာ ဗုဒ္ဓက ထုတ်ဖော်ဟောကြား မဆုံးမခဲ့ဘူးဆိုရင် ဒီနေ့လောကကဟာ ကြောက်ဖွယ်ထိပ်လန့်ဖွယ် အတိဖြစ်နေပါလိမ့်မယ် တရားတော်တွေကနေ လောက နဲ့ မိမိကိုယ်တိုင် အေးချမ်းရာကို ရှာဖွေနိုင်ပါတယ် အမြတ်ဆုံး နိဗ္ဗာန် အထိပေါ့ မိလိန္ဒပဥှာ မြန်မာပြန်မှာ ဖတ်ဖူးပါတယ် တရားဂုဏ်တော်ကို ပူဇော်တယ်ဆို တရားတော်တွေကို အဆင့်ဆင့်သယ်တောင်လာတဲ့ သံဃာကို ပူဇော်ရမယ်ဆိုတာ ကြာနီကန် ဆရာတော် ဦးဇဋိလ ဟောကြားခဲ့တာလေး နာကြားခဲ့ဖူးပါတယ် ဘုရားနဲ့ တရား အမြတ်ပြိုင်တာပေါ့ ဘုရားကြောင့် တရားရှိတာ တရားကြောင့် ဘုရားဖြစ်တာ အဲ့ဒီလို ငြင်းကြတာတဲ့ ဉာဏ်တော်တွေ ကြီးမြတ်လိုက်ကြတာဗျာ လောကမှာ ယှဉ်တွဲဖြစ်တဲ့အ ကြောင်းတွေ အများကြီးဖြစ်ပါတယ် ရှိပါတယ် ဘယ်ဟာကြောင့် ဘာဖြစ်တယ်လို့ ပြောလို့မရပါဘူး ဥပမာ မီးထွန်းလိုက်ရင် အမှောင်ဟာ ပြောက်သွားသလိုပေါ့ သံဃာ ပုဂိ္ဂုလ် ကို ရှိခိုးနေသမျှတော့ ဝိဝါဒကွဲစရာ အမြဲဖြစ်နေအုံးမှာပါပဲ စာတတ်မတတ် ဝိနည်းညီမညီ အကျင့်ကောင်းမကောင်း တရားဟောကောင်းမကောင်း စသည်ဖြင့်ပေါ့ အမှန်က ၂၂၇သွယ်သော သိက္ခာပုဒ်တွေကို ထမ်းသယ်ရတဲ့ သံဃာတော်တွေဟာ ကိုယ့်ထက် သီလအရာ မြတ်ပါတယ် ကိုယ့်မှာ ငါးပါးတောင်အမြဲမလုံ ရှစ်ပါးတောင် သီတင်းတစ်ပတ်တစ်ခါ မဆောက်ဖြစ်ဘဲ ကိုယ့်ထက် ကြီးမြတ်များပြားလှတဲ့ သိက္ခာပုဒ်တွေကို နေ့စဉ် ထမ်းသယ်နေတဲ့ သံဃာကို ရှိခိုး ဦးညွှတ် အလေးအမြတ်ထားရမှာ ဝန်လေးနေစရာ အကြောင်းကို မရှိပါဘူး ဒါပေမယ့် သူတို့လည်း လူကဖြစ်တဲ့ ရဟန်းတွေပဲ တရားထူးတရားမြတ် ရပြီးသား အရိယာ သံဃာတွေမှ မဟုတ်တာ လက်ယာတော်ရံ အရှင်သာရိပုတ္တရာ ကိုယ်တော်မြတ်ကြီးတောင် ရံခါက သင်္ကန် း ဝတ်ရာမှာ ဝိနည်းတော်နဲ့မညီ ရှေ့ကအစွန်းထွက်နေတာမျိုး ဖြစ်ဖူးခဲ့သေးတာပဲ မသင့်တဲ့ အပြုအမှုမျိုးရံခါ လုပ်မိတတ်မှာပေါ့ ဘာကြောင့် အဲ့ဒီကိစ္စတွေကို ထောက်ရှာ ညိုှးထားပြီး အပြစ်ပြောနေမှာလဲ


သန်းထွန်းလေး အင်းတဲရွာ

​ေ​ဗာဓိတစ်​​ထောင်​

           ဗောဓိတစ်ထောင် လေးကျွန်းစကြာ ရပ်တော်မူ ဘုရားကြီး
............................................................
      ဗောဓိတစ်ထောင် သာသနာ့နယ်မြေဟာ စစ်​ကိုင်​းတိုင်​း မုံရွာမြို့နယ် ခတက္ကန်(တောင်)ရွာမှာ တည်ရှိပြီး အရှေ့ဘက်မှာ ရှိတဲ့ ဖိုးခေါင်တောင်ကို မေးတင်ကာ ကြီးမားကျယ်ပြန့်များပြားလှတဲ့ စေတီ ပုထိုး ဘုရား ကျောင်းကန် သာသနိက အဆောက်အအုံများဖြင့် တင့်တယ် ခန့်ညား ထည်ဝါတဲ့ အေးချမ်းရိပ်ငြိမ် ရပ်ဝန်းတစ်ခုလို့ ဆိုရပေမည်။
        ပင်လယ်ရေ မျက်နှာပြင် အထက်ပေ ၁၁၅၀မြင့်ကာ ၂၄၃ ဒသမ ၈၁၇ ဧက ကျယ်ဝန်းတယ်လို့ သိရပါတယ် ။ ဗောဓိတစ်ထောင် သာသနာ့နယ်မြေ အတွင်းရှိ ဘုရား စေတီ များထဲတွင် လေးကျွန်းစကြာ ရပ်တော်မူဘုရားကြီးဟာ အဓိကထင်ရှားပြီး ရပ်တော်မူဘုရားကြီးကို ဆရာတော်ကြီး ခန္တာဝန်မချမီ နောက်ဆုံးတည်ထားခဲ့ပါတယ် ။ ဗောဓိတစ်ထောင် ဆရာတော်ကြီးဟာ ပြည်ပသာသနာပြု ခရီးစဉ်အဖြစ် ဂျပန်နိုင်ငံသို့ ကြွရောက်ခဲ့စဉ်က ဂျပန် မှာ ထင်ရှားတဲ့ ဘုရား ပုထိုး စေတီ များကို သွားရောက်ဖူးမျှော်ခဲ့ပါတယ် အဲ့ဒီလို လှည့်လည် ဖူးမျှော်တဲ့အခါမှာ တိုကျိုမြို့က ၃၉၄ပေ ဉာဏ်တော်အမြင့်ရှိတဲ့ ယူရှီကူအမိဒ ရပ်တော်မူဘုရားကြီး ကို ရောက်တဲ့အခါ ဆရာတော်ကြီးရဲ့ စိတ်အစဉ်မှာ အဲ့ဒီလို ဉာဏ်တော်အမြင့်ရှိတဲ့ ရပ်တော်မူဘုရားကြီး တစ်ဆူ ဗောဓိတစ်ထောင်မှာ တည်ထားကိုးကွယ်ဖို့ ဦးစွာ ပထမ အာရုံရခဲ့ပါတယ် ။
         မြန်မာနိုင်ငံကို ပြန်ရောက်တဲ့အခါ ဆရာတော်ကြီးဟာ ဇမ္ဗူတောင်(ဇီးဖြူတောင်)ထိပ်ကို လေးကျွန်းစကြာရပ်တော်မူဘုရားကြီး တည်မည့်နေရာအဖြစ်သတ်မှတ်၍ ၁၃၅၇ ခုနှစ် ကဆုန်လဆန်း ၁၀ရက် (8.5.1995) တနင်္လာနေ့ နံနက် ၉ နာရီ အချိန်မှာ ပန္နက်တော်တင်မင်္ဂလာ ပြုလုပ်ခဲ့ပါတယ် ။ ၁၃၆၉ ခုနှစ် တပိုတွဲလဆန်း ၁၄ရက် (20.2.2008) ဗုဒ္ဓဟူးနေ့ နံနက် ၇ နာရီအချိန်မှာ သံဃာတော် အပါး ၁၀၀၀ သီလရှင် အပါး ၁၀၀၀ တို့နဲ့ ဗုဒ္ဓါဘိသေက အနေကဇာတင်မင်္ဂလာ ပြုလုပ်ခဲ့ပါတယ် ။ အကြောင်းအမျိုးမျိုး ပြဿနာ အဖုံဖုံ မမျှော်လင့်သော အခက်အခဲ မျိုးစုံနဲ့ တည်ဆောက်မှုလုပ်ငန်းမှာ နှောင့်နှေးကြန့်ကြာမှု တွေရှိခဲ့ပြီး ၁၃ နှစ်နီးပါး ကြာခဲ့ပါတယ် ။ ဆရာတော်ကြီးဟာ ရပ်တော်မူဘုရားကြီး ရဲ့ ဗုဒ္ဓါဘိသေက အနေကဇာတင်မင်္ဂလာပွဲကို မမှီလိုက်ဘဲ ဖိုင်ဘာနဲ့ ပြုလုပ်ထားတဲ့ မျက်နှာတော် ကိုသာ ခန္တာဝန် မချမီ ဖူးမျှော်ကြည်ညိုခဲ့ရပါတယ် ။
    ရပ်တော်မူဘုရားကြီးဟာ ဉာဏ်တော်အမြင့် ၄၂၄ပေ အမြင့်ရှိပြီး အထပ်ပေါင်း ၃၃ ထပ် ရှိပါတယ် ။ အောက်ခြေ ပလ္လင် သုံးဆင့် ၄၄ပေ ရှိကာ ရုပ်ပွားတော်မြတ်ကြီးဟာ ၃၈၀ပေ ရှိပါတယ် ပလ္လင်တော်ကြီးမှာ အဋ္ဌဂံ (ရှစ်မြှောင့်) ပုံသဏ္႑ာန် ဖြစ်ပြီး အရှေ့နဲ့အနောက် ၄၃ပေ ၆ လက္မ ၊ တောင်မြောက် ၁၂၄ပေလ ၆ လက္မ အကျယ်အဝန်းရှိပါတယ် ။
  တောင်နဲ့မြောက်ဘက်တွေမှာ ဝင်ပေါက်ထားရှိထားပါတယ် ။ ကျယ်ပြန့်တဲ့ရင်ပြင်တော်ကို အဆင့်သုံးဆင့်နဲ့ တည်ဆောက်ထားတာပါ အဝင်ဝမှာတော့ ခြငေ်္သ့ကြီး နှစ်ကောင် ပထမအဆင့် ဝဲယာမှာ နဂါးကြီး နှစ်ကောင် ဒုတိယအဆင့်မှာ သရက်ကင်းလှေခါး ရှိပါတယ် ။ ရင်ပြင်တော် အရံအတားကိုတော့ စိန်တောင်များဖြင့် ပိုင်းခြားထားပါတယ် ။
     ပထမအဆင့် ရင်ပြင်တော်မှာ ရပ်တော်မူဘုရားကြီးရဲ့ သမိုင်းမော်ကွန်း ကို မြန်မာ အင်္ဂလိပ် နှစ်ဘာသာဖြင့် ရေးထိုးထားတဲ့ ကမ္ပည်းကျောက်စာတိုင် အင်ကြင်းကျောက် ဥယျာဉ် ခေါင်းလောင်းကြီး နှစ်လုံး နဲ့ ဆွမ်းသပိတ် ရေသပိတ် ကြီးနှစ်လုံးရှိပါတယ် ။
       ကယားပြည်နယ် လွိုင်ကော် ဒေသက သဘာဝ ကျောက်ပြားများနဲ့ ရင်ပြင်တော်ကို ခင်းထားပါတယ် ။ အတွင်းပိုင်းမှာတော့ ကျွန်းလှေခါးများတပ်ဆင်ထားပြီး တစ်ထပ်ချင်းစီရဲ့ အမြင့်ဟာ ၁၂ပေ ၁၃၁ပေ ၄၄ပေ အကျယ်ရှိပါတယ် ။ အလင်းရောင်နဲ့ လေဝင်လေထွက်ကောင်းမွန်စေဖို့ နံရံပါတ်လည်မှာ စနစ်တကျ အပေါက်များဖောက်ထားပါတယ် ။
  ၂၂ထပ်အရောက်မှာ သပိတ်ကျင်း ငလျင်လှုပ်တော့ မန္တလေး စစ်ကိုင်းတိုင်းတွေမှာ ပျက်စီးဆုံးရှုံးမှုများခဲ့ပေမယ့် ရပ်တော်မူဘုရားကြီးဟာ ရှေ့နောက်ယိမ်းနေတာ မြင်ခဲ့ရပေမယ့် ဘုန်းတော်ကြောင့် ဘာမှမဖြစ်ခဲပါဘူး ။ တပည့်တကာ တစ်ချို့က ဆရာတော်ကြီး ထိန်းမတ်ထားတယ်လို့တောင် ပြောကြတယ်လို့ နာယကဆရာတော် ဦးသြဘာသ မိန့်ကြားချက်အရ သိရပါတယ် ။
        ရပ်တော်မူဘုရားကြီးရဲ့ မျက်နှာတော်အတိုင်းအတာမှာ မေးတော်မှ ဦးခေါင်းတော်အထိ ၄၀ပေ မျက်နှာတော်အကျယ် ၃၈ပေ ၁၀ပေစီ အရှည်ရှိတဲ့ မျက်လုံးတော် ရှိပါတယ် ။ မျက်ခုံးတော်နှစ်ဖက်ကြား နဖူးပေါ်ရှိ ဥဏ္ဏလုံမွေတော်ရှင် ဟာ စတီးနဲ့ပြုလုပ်ထားကာ အမြင့် ၆ပေ ရှိပါတယ် ။ ကြေးဖြင့် သွန်းလောင်းထားပြီး ရွှေချထားတဲ့ သင်းကျစ်တော်ဟာလည်း အရှည် ၆ပေ ရှိပါတယ် ။ သျှောင်တော်အမြင့် ၁၃ပေ ဆံဝိုင်းတော်အမြင့် ၁၃ပေ လည်ပင်းတော် ၁၄ ၊ ၂၄ပေ နှုတ်ခမ်းတော်အကျယ် ၁၅ ၊ ၄ ပေ နားတော်အရှည် ၃၀ ၊ ၉ ပေ လက်နှစ်ဖက်တော် အကွာအဝေး ပေ ၄၀ နဲ့ အောက် သင်္ကန်​းစွန်းနှစ်ဖက်ဟာ ပေ ၁၆၀ အကွာအဝေး ရှိတယ်လို့ သိရပါတယ် ။
ရပ်တော်မူဘုရားကြီးကို ၁၀ထပ် အမြင့်ရောက်တဲ့အထိ အင်ဂျင်နီယာ ပညာရှင်များမပါဘဲ ချင်းတွင်းနယ်မြေထွက် မြန်မာ့ဝါးများကိုသာသုံးငြမ်းဆင်၍ မြန်မာ့နည်းမြန်မာ့ဟန်နဲ့ တည်ဆောက်ခဲ့ပါတယ် ။
         ဘုရားဖူး လာရောက်သူတို့ဟာ ၂၇ ထပ်အထိတက်ရောက်ဖူးမျှော်နိုင်ပါတယ် အထပ်တိုင်းမှာ မုဒြာမျိုးစုံနဲ့ ရုပ်ပွားတော် ၄ဆူ ပူဇော်ထားပါတယ် နံရံဆေးရေး ငရဲခန်းသရုပ်ဖော်ပန်းချီကို သံဝေဂယူဖွယ် ကြည့်ရှုနိုင်ပါတယ် ။
ရပ်တော်မူဘုရားကြီး၏ အတွင်းပိုင်းမှာ ၃၁ ဘုံ (လူ့ဘုံ နတ်ဘုံ ဗြဟ္မာဘုံ အပယ်ဘုံ) ကို ရည်ညွှန်းသရုပ်ဖော်ထားတဲ့ နံရံဆေးရေးပန်းချီ စာသားများကို သံဝေဂ ယူဖွယ် လက်ရာမြောက်စွာ လေ့လာနိုင်မှာပါ ။
  ပထမထပ်မှာတော့ ဘုရားကြီး တည်ဆောက်မှုမှတ်တမ်း ဓာတ်​ပုံများကိုပြသထားပြီး ၉ထပ်အထိကို ငရဲကြီး ၈ ထပ်နဲ့ အပယ် ၄ ဘုံဆေးရေးပန်ချီ ၁၀ ထပ်မှာတော့ လူ့ဘုံ ၁၁ထပ်မှ ၁၇ထပ်အထိ ကိုတော့ နတ်ပြည် ၆ ထပ် ၁၈ ထပ်မှ ၂၇ ထပ်အထိကိုတော့ ဗြဟ္မာ့ဘုံ ၂၀ ကို လပ်ရာမြောက်စွာ ရေးဆွဲထားပါတယ် ။ ထူးခြားမှုအနေနဲ့ ၇ ထပ်တွင် ကမေ္ဘာ်ဘဒီးယားနိုင်ငံမှ အလှူ့ရှင်များ၏ မေတ္တာရပ်ခံ လျှောက်ထားချက်အရ အန်ကောဝပ် ကျောင်းတော်အပါအဝင် ကမေ္ဘာဒီးယား နိုင်ငံရဲ့ သာသနိက အဆောက်အအုံများ ကို နံရံဆေးရေးပန်းချီအဖြစ် မှတ်တမ်းပြုရေးဆွဲထားသလို ကိုရီးယားနိုင်ငံမှ အလှူ့ရှင် များ၏ မေတ္တာရပ်ခံမှုကြောင့် ကိုးရီးယား နိုင်ငံရဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာဆိုင်ရာ အငွေ့အသက်များကိုလည်း ကြည်ညိုနှစ်သက်ဖွယ် ဖူးမျှော်ရမှာပါ ။
    ၃၁ ဘုံဆိုတာကတော့ ကာမဘုံ ၁၁ ဘုံ ရူပ ဗြဟ္မာ ၁၆ ဘုံ နဲ့ အရူပ ဗြဟ္မာ ၄ ဘုံ ကိုခေါ်ပါတယ် ။
         စာကိုး ..၂၅ ရက် ဖေဖော်ဝါရီ ၂၀၁၆ ရက်နေ့ထုတ် စံတော်ချိန်သတင်းစာပါ
   ဆရာ ..အသေမဦးခင်မြိတ်ဝင်းဇင်
ရဲ့ ဆောင်းပါးကို မှီညမ်းပြုပြီး ပြင်ဆင်ရေးသားထားခြင်းပါ ။
    အမှားအယွင်းတစ်စုံတရာ ရှိခဲ့ပါက ကျွန်တော့်တာဝန်သာပါ
  ဗောဓိတစ်ထောင် ဆရာတော်ကြီး ၏ ဘွဲ့တော်အမည်ကို ကျွန်တော်မသိပါဘူး ထို့ကြောင့် ဗောဓိတစ်ထောင်ဆရာတော်ကြီး ဟုသာ ရေးသားရခြင်းကို ဆရာတော်ကြီး ၏ တပည့် တကာ တကာမ တို့ ခွင့်လွှတ်ပါရန်တောင်းပန်၍ ပြန်လည် အလင်းပြခဲ့ဖို့လည်း တောင်းဆိုပါတယ်
...................................................................    
သန်းထွန်းလေး
စစ်​ကိုင်​းတိုင်​း ဘုတလင်မြို့နယ် အင်းတဲရွာ

​စေတနာ ရှင်​းတမ်​း


🌿🌿🌿🌿🌿

     ဖြစ်​တတ်​တယ်​ဗျ သူ့တုန်​းက ​စေတနာ ထားခဲ့ရဲ့နဲ့ ခုငါ့ အလှည်​့ကြ​တော့ ဘယ်​သူမ မ​ကောင်​းကြဘူး
    ငါရဲ့ ​မေတ္တာကို နာမလည်​ဘူး
    ဒီလူ​တွေက ငါရဲ့ ​စေတနာ ​မေတ္တာနဲ့ မထိုက်​တန်​ဘူးတဲ့

ဒီစကားလုံး​တွေက အရပ်​ထဲမှာ လက္ဖက်​ရည်​ဆိုင်​မှာ ​ဈေးထဲမှာ အမြဲလိုလို ကြား​နေရတတ်​တယ်​

အရင်​ဆုံး ​မေတ္တာဆိုတာကို အရင်​ ရှင်​းကြည်​့ ကြရ​အောင်​ ​မေတ္တာ ရဲ့ သ​ဘောကိုက အတိုင်​းအဆ မရှိဘူး ​နေရာ ​ဒေသ မရှိဘူး ဘယ်​လူမျိုး ဘယ်​ဘာသာကို မဆို မိခင်​က တစ်​ဦးတည်​း​သော သားငယ်​ကို ချစ်​သလို ​မေတ္တာ ထားသလို သူ့​ကောင်​းကျိုးအတွက်​ အ​ကောင်​းဆုံး ဖြစ်​မယ်​့အရာ​တွေကို ​ပေးဆပ်​တာမျိုးပါ ဘယ်​မိခင်​မှ သားသမီးဆီက တုံ့ပြန်​မှုကို ​မျှော်​ကိုးပြီး ​မေတ္တာ ထားခဲ့ကြတာ မဟုတ်​ပါဘူး

ဒါကမှ တကယ်​့ ​မေတ္တာ အစစ်​အမှန်​ပါ တုံ့ပြန်​ခြင်​းသ​ဘောကို ​မျှော်​လင်​့​နေတာဟာ ​မေတ္တာ မဟုတ်​ပါဘူး ​

​စေတနာလည်​း ထိုနည်​း၄င်​း​ပေါ့ ​စေတနာ ​မေတ္တာ မထားအပ်​တဲ့ သတ္တဝါ ဆိုတာ ​လောကမှာ မရှိပါဘူး

အားလုံးကို ​စေတနာထား နိုင်​တယ်​ ​မေတ္တာ ပွားနိုင်​တယ်​ ကိုယ်​့ဖက်​က စစ်​မှန်​ဖို့​တော့ လိုအပ်​တယ်​​နော်​ အတုံ့အလှည်​့ ဆိုတာ ​မျှော်​ကိုး​နေသမျှ​တော့ သင်​့ဘက်​ရဲ့ ​စေတနာ ​မေတ္တာ ဟာ မသန်​့စင်​ဘူးဆိုတာ သတိချပ်​​စေလိုပါ​ကြောင်​း....

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

သန်​းထွန်​​လေး
အင်​းတဲရွာ

​နောင်​တကင်​းရာ (ရှင်​​ဒေဝဒတ္တ)



ကျွနု်​ပ်​ မှားခဲ့ပါတယ်​ အရှင်​

ကျွနု်​ပ်​ ဟာ ရင်​ထဲက ​ဒေါသတရားကို မနှိမ်​နင်​းနိုင်​သူပါ

ကျွနု်​ပ်​ ဟာ အရှင်​့​ခြေမကို ​သွေးစိမ်​းတည်​​စေခဲ့သူပါ

ကျွနု်​ပ်​ ဟာ အရှင်​့ရဲ့ နိမ်​့ကျမှုကို အစဉ်​လိုလားခဲ့သူပါ

ကျွနု်​ပ်​ ဟာ အရှင်​့ရဲ့ အသင်​းအဖွဲ့ကို မညီမညွတ်​ ဖြစ်​​စေလိုသူပါ

ကျွနု်​ပ်​ဟာ ဈာန်​ တန်​ခိုး အ​ပေါ်မှာ သာယာ ဝင်​့ကြွားခဲ့သူပါ

ကျွနု်​ပ်​ ဟာ အရှင်​့ရဲ့ အဂ္ဂသာဝက ဘွဲ့ထူး တစ်​ခုခုကို လိုချင်​ရမက်​ ကြီးခဲ့သူပါ

ကျွနု်​ပ်​ ဟာ ဖခင်​ ဆုံးရှုံးခဲ့ရသူပါ

ကျွနု်​ပ်​ တို့ သူစိမ်​း​တွေမှ မဟုတ်​ကြပဲ အရှင်​
တစ်​ဝမ်​းခွဲ ညီအစ်​ကို လည်​း​တော်​စပ်​ ​ယောက်​လည်​း ​ယောက်​ဖ မဟုတ်​လား

အရှင်​ ကပ္ပိလဝတ်​ ​ရွှေနန်​း ပြန်​ကြွလာစဉ်​ အရှင်​ရဲ့ ​တပည်​့သာဝက အဖြစ်​ ကျွနု်​ပ်​ တို့ ညီ​နောင်​ ငါးဦး လာ​ရောက်​ ခံယူခဲ့ကြတယ်​​လေ

ကျွနု်​ပ်​ မှားမှန်​းသိပါပြီ အရှင်​

ကျွနု်​ပ်​ရဲ့ အမည်​နာမဟာ နတ်​တို့ရဲ့အရှင်​ တဲ့

ဒါ​ပေမယ်​့ စင်​စစ်​ ကျွနု်​ပ်​ဟာ ကိုယ်​့ကိုယ်​တွင်​းက ​တောက်​​လောင်​​နေတဲ့ မီးကို​တောင်​ မငြိမ်​းသတ်​နိုင်​သူပါ ​တောက်​​လောင်​မှန်းလည်​း မသိခဲ့သူပါ ​

ကျွနု်​ပ်​သိ​နေတယ်​ အရှင်​ ဒီသူရိယရဲ့ ​တောက်​ပမှုဟာ ကျွနု်​ပ်​ရဲ့ ​ခန္ဓာအတွက်​ ​နောက်​ဆုံး ​အသက်​သာဆုံး ​နွေး​ထွေးမှု​လေးပါ

ကျွနု်​ပ်​ရဲ့ နှုတ်​ခမ်​းမှာလည်​း အနှစ်​နှစ်​ အလလက သိမ်​းစည်​းထားခဲ့တဲ့ ​ဒေါသ အာဃာတ ​တွေဟာ ​သွေးအဖြစ်​ ယိုစီးကျ​နေပါပြီ ​

အရှင်​ ​သီတင်​းသုံး​နေတဲ့ ​ဇေတဝန်​ ​ကျောင်​း​တော်​ကို ရည်​မှန်​းပြီး ရှိခိုးကန်​​တော့ ​တောင်​းပန်​ပါရဲ့ ကျွနု်​ပ်​ကို ​နောက်​ဆုံးတစ်​ကြိမ်​ အဖြစ်​ အခွင်​့အ​ရေး ​ပေး​တော်​မူပါ

ကျွနု်​ပ်​ အရှင်​ ရှိရာဆီ လှမ်​းမလာနိုင်​​တော့ဘူးအရှင်​ ဈာန်​တန်​ခိုး​တွေနဲ့ ဝင်​့ကြွားခဲ့သူဟာ ခု​တော့ ကိုယ်​့​ခြေ ကိုယ်​့လက်​ ကိုယ်​့ခန္ဓာကိုယ်​ ကို​တောင်​ မစိုးပိုင်​နိုင်​​တော့ပါဘူး အရှင်​

ဒီ သာဝတၳိ​မြေဟာ ကျွနု်​ပ်​ကို တင်​းတင်​းကျပ်​ကျပ်​ ခက်​ခက်​ထန်​ထန်​ စုပ်​ယူ​နေသလိုပဲ အရှင်​

ကမ္ဘာတစ်​သိန်​းက ​ရွှေခွက်​တစ်​ခုရဲ့ အဃာတ အမုန်​း အတွက်​ ကျွနု်​ပ်​နောင်​တ ရပါပြီအရှင်​

ကျွနု်​ပ်​​နောင်​တ ရ​နေပါပြီ

သန်​းထွန်​​လေး
အင်​းတဲရွာ

Saturday, October 1, 2016

အလိုတော်ပေါက် စေတီ


••••••••••••••••••••••••
             အင်းဘုရား စေတီ
             ရတနာ စေတီ
             ဖလားမှောက် စေတီ
             အလိုတော်ပေါက် စေတီ  
ဟု လေးမည်ရ လိုတော်ပေါက်စေတီ၏ သမိုင်းကြောင်း အနည်းငယ်မျှ တင်ပြလိုပါသည်

       အလိုတော်ပေါက်စေတီ သည် ရှမ်းပြည်နယ် တောင်ပိုင်း တောင်ကြီးခရိုင် ညောင်ရွှေမြို့နယ် အင်းလေးကန် အတွင်းရှိ နမ့်ပန်း ကျေးရွာတွင် တည်ရှိသည်

တတိယ သံဃာယနာတင် မင်းတြားကြီး ဖြစ်တဲ့ သီရိဓမ္မာသောကမင်း (ဘီစီ ၂၇၂-၂၃၂) သည် အနာဂါတ်တွင် ဗုဒ္ဓသာသနာ ထွန်းကားရန်အလို့ငှာ နယ်ပါယ်ဒေသအနှံ့တွင် စေတီပေါင်း ၈၄,၀၀၀ တည်ထားခဲ့ရာ တစ်ဆူအပါအဝင် ဖြစ်သည့် အလိုတော်ပေါက်ဘုရားတွင် ဓာတ်တော်နှစ်ဆူကို ဌာပနာထားပြီး တည်ထားခဲ့သည်

စေတီ၏ မူလ နာမည်မှာ

** အင်းဘုရား **

ဟူ၍ ဘွဲတံဆိပ် ရှိခဲ့သည်

     မြန်မာ့ ပထမဆုံး နိုင်ငံတော် တည်ထောင်စိုးစံခဲ့တဲ့ တံပဒီပအရှင် အနော်ရထာမင်းတြား (ခရစ်နှစ် ၁၀၄၄-၁၀၇၇) သည် အင်းလေးဒေသသို့ တိုင်းခန်းလှည့်လည်လာစဉ် ချုံနွယ်များဖြင့် ရှုပ်ထွေးပြီး စေတီဖိနပ်တော်သာ ကျန်ရှိတော့သောကြောင့် ဓာတ်တော်ရှစ်ဆူကို ထပ်မံဌာပနာ၍ အင်းဘုရားကို ထပ်မံပြုပြင် မွန်းမံ ပူဇော်ခဲ့သည်

အလောင်းစည်သူမင်း (ခရစ်နှစ် ၁၁၁၃-၁၁၆၃) သည် တိုင်းခန်းလှည့်လည်ရင်း အင်းလေးဒေသရှိ မြစ်စုံဝ လိပ်ကုန်း၌ စခန်းချရပ်နားနေစဉ် ကုန်းသာယာလှသဖြင့် စေတီတည်လိုစိတ် ဖြစ်ပေါ်၍ စုံစမ်းရာ စေတီပေါင်း ၈၄,၀၀၀ အနွယ်ဝင်စေတီဟောင်းကို တွေ့ရှိရသဖြင့် ရတနာဆယ်ပါးစီထားသော ဖလားကိုမှောက်ပြီး အဓိဋ္ဌာန်ရာ ဖလားမှောက်ထဲတွင် ဓာတ်တော်များ ကိန်းဝပ်ပါတော့သည် ၄င်းဓာတ်တော်များအား ဌာပနာ၍ ထီးတော်အသစ်တင်ကာ

** ရတနာစေတီ **

ဟု ဘွဲ့တော်ဆပ်ကပ်သည်

ရတနာဆယ်ပါးစီထားသော ဖလားကိုမှောက်ပြီး အဓိဋ္ဌာန်ရာ ဖလားမှောက်ထဲတွင် ဓာတ်တော်များ ကိန်းဝပ်ပါလာသောကြောင့်လည်း

** ဖလားမှောက်စေတီ **

ဟုလည်း ခေါ်ဆိုကြသည်

နရပတိစည်သူမင်း (ခရစ်နှစ် ၁၁၆၈-၁၂၁၁) သည် ဖောင်စင်္ကြာလှည့်လည်ရင်း အင်းလေးဒေသရှိ ရတနာစေတီ ခေါ် ဖလားမှောက်စေတီအရောက်တွင် ဖောင်ရပ်တန့်သဖြင့် စုံစမ်းစေရာ စေတီဟောင်းအား တွေ့ရှိရသည်။ မင်းကြီးသည် အရပ်ရှစ်မျက်နှာမှ ကုသိုလ်ရှင်များကောင်းမှုဖြင့် စေတီကိုထပ်မံမွမ်းမံတည်ကာ

** လိုတော်ပေါက် **

ဟု ဘွဲ့တော်ကပ်ခဲ့ပြန်သည်

ပုဂံမင်းဆက်စောမွန်နစ်မင်း (ခရစ်နှစ် ၁၃၂၇-၁၃၆၈) သည် အလိုတော်ပေါက်စေတီကို ရွှေသင်္ကန်းကပ်လှူလေသည်

နောက်ပိုင်းတွင် စကား၊ ညောင်ရွှေ၊ နောင်မွန်၊ မိုးနဲ၊ မိုင်းကိုင်၊ ရပ်စောက်၊ လဲချား၊ တီကျစ်၊ သီပေါ စသည့် စော်ဘွား၊ မြို့စားများက ခေတ်အဆက်ဆက် ပြုပြင်မွမ်းမံခဲ့ကြကြောင်း သိရှိရပါသည်

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

သန်းထွန်းလေး
အင်းတဲရွာ


သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)

ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင်

  ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင် Https://youtube.com/@thantunlayinde  ရေး-ကန်မြဲကိုအေးကျော် ဆို-ခင်အုန်းမြင့်လေး .. ပင်ခေါင်တိုင် သပြေကိုင်းနဲ့ နေမှို...