သန်းထွန်းလေး ☆ အင်းတဲရွာ

သန်းထွန်းလေး ☆ အင်းတဲရွာ
Than Tun Lay .INDE

Thursday, December 31, 2015

အႏုိင္ယူနည္း(၄) မ်ဳိး

အႏုိင္ယူနည္း(၄) မ်ဳိး

၁။ အမ်က္ေဒါသ ႀကီးေသာသူကို မိမိက အမ်က္မထား ေမတၲာပြါးသျဖင့္ အႏုိင္ယူပါ။

၂။ မိမိအေပၚ မေကာင္းေသာသူကို (ေကာက္က်စ္ ယုတ္မာေသာသူကို မိမိက စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း ထားျခင္းျဖင့္ (အမွန္တရား လက္ကိုင္ ထားျခင္းျဖင့္) အႏုိင္ယူပါ။

၃။ ကပ္ေစးနဲေသာ သူကို (မိမိဥစၥာပစၥည္း အေပၚ၌ ၀န္တိုႏွေျမာ ေစးနဲေသာသူကို) မိမိက ေကၽြးေမြးလွဴဒါန္း ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းျဖင့္ အႏုိင္ယူပါ။

၄။ မိမိအေပၚ လိမ္လည္လွည့္ျဖား မုသားစကားေျပာတတ္ေသာ သူကို မိမိက အမွန္တရား သစၥာစကား ေျပာၾကားျခင္း- ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ အႏုိင္ယူပါ။

(ဓမၼပဒ

Credit - Dhamma Wizaya


Wednesday, December 30, 2015

ဂ်ဴး

`` စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈကို ေနာက္မွာထားၿပီး လုပ္ခ်င္တာတစ္ခုကို ခံစားခ်က္အေလ်ာက္ လုပ္လိုက္တဲ့အျပဳအမူေတြက မွားတတ္ၾကတာေပါ့ ´´
#ဂ်ဴး

Q. အသိဉာဏ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်င္ပါသလဲ ဆရာမ။
A. အသိဉာဏ္ဆိုတာကို လူအမ်ဳိးမ်ဳိးကေတာ့ အဓိပၸာယ္အမ်ဳိးမ်ဳိး
ေကာက္ၾကမွာေပါ့။ အသိဉာဏ္ဆိုေတာ့ အသိလည္းပါတယ္။ ဉာဏ္လည္းပါတယ္။
ဆရာမအေနနဲ႔ကေတာ့ အသိဉာဏ္ဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး၊ အက်ဳိးအျပစ္၊ အမွားအမွန္ကို
ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို အသိဉာဏ္လို႔ထင္တယ္။
ထားပါေတာ့၊ ဒီလမ္းကိုသြားရင္ အႏၲရာယ္ရိွတယ္ဆိုတာမ်ဳိးကို အႏၲရာယ္မႀကံဳခင္မွာ မွန္းဆၿပီးေတာ့ အရိပ္အႁမြက္ေတြ႕ကတည္းက ဒါကိုေရွာင္ႏိုင္ေအာင္ သိႏိုင္တဲ့အသိကို အသိဉာဏ္လို႔ထင္တယ္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အသိဉာဏ္ဟာ ပညာပါပဲလို႔လည္း ေျပာႏိုင္တယ္။ ပညာဆိုတာလည္း အသိဉာဏ္ပဲ။ ပါဠိစကားနဲ႔ဆိုရင္ ၀ိဇၨာေပါ့။ ၀ိဇၨာနဲ႔ အ၀ိဇၨာဆိုတာရိွတယ္။ အ၀ိဇၨာဆိုတာ မသိမႈ၊ ၀ိဇၨာဆုိတာက သိမႈပါ။ အဲဒီသိမႈဆိုတာကလည္း အသိဉာဏ္ပဲ။ ပညာဆုိတာလည္း အသိဉာဏ္ပါပဲ။

Q. အသိဉာဏ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီးပါသလဲဆရာမ။
A.  အသိဉာဏ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ ေသေရးရွင္ေရးေလာက္ အေရးႀကီးတာေပါ့။ အသိဉာဏ္မရိွတဲ့သူ ဒါမွမဟုတ္ အသိဉာဏ္နည္းတဲ့သူဟာ လမ္းမွားကိုလိုက္သြားတတ္တယ္။ လမ္းမွားေတြမွာ ျပန္လွည့္လာလို႔ရတဲ့ လမ္းမွားရိွတယ္။ ျပန္လွည့္လာလို႔မရတဲ့ လမ္းမွားရိွတယ္။ ျပန္ႏုတ္လို႔ရတဲ့ ေျခလွမ္းမ်ဳိးရိွတယ္။ ျပန္ႏုတ္လို႔မရတဲ့ ေျခလွမ္းမ်ဳိးရိွတယ္ဆိုေတာ့ အသိဉာဏ္ဟာ ေသေရးရွင္ေရးတမွ်ကိုပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ မွားသြားရင္ ဒီတစ္ဘ၀စာသာမက တမလြန္အထိ ေနာင္သံသရာထိပါ အက်ဳိးဆက္ကို ခံရမယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဆံုးမထားတယ္။ 

Q. လူငယ္ဘ၀မွာ လမ္းမွားေရာက္ေစတဲ့ အမ်ားဆံုးအေၾကာင္းရင္းက ဘာျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲဆရာမ။
A. လူငယ္ဆိုတာက လက္တည့္စမ္းခ်င္ၾကတယ္။ ေလ့လာစူးစမ္းခ်င္တာက လူငယ္ေတြရဲ႕သဘာ၀ပဲ။ အေကာင္းဘက္ကေတြးရင္ေတာ့ Curiosity ေပါ့။ စူးစမ္းေလ့လာခ်င္တာေပါ့။ ဘာကိုမဆို ဥပမာ မီးဆုိလည္း ဒီမီးက်ီးခဲေလးကို လွတယ္လို႔ေတြးၿပီး ကိုင္ၾကည့္ခ်င္မိမယ္။ စူးစမ္းေလ့လာမႈဆိုတာ တကယ္ေတာ့ တန္ဖိုးႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစူးစမ္းေလ့လာမႈကေနၿပီးေတာ့ လက္တည့္စမ္းခ်င္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒါကို အသိဉာဏ္ဆိုတာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မထားခဲ့ရင္ အမွားေတြ လုပ္မိႏိုင္တယ္။ အသိဉာဏ္ဆိုတာမွာလည္း ၁၀ႏွစ္အရြယ္ကေလးက ၁၀ႏွစ္အသိဉာဏ္ေပါ့။ ၁၅ႏွစ္အရြယ္ကေလးက ၁၅ ႏွစ္အသိဉာဏ္ေပါ့။ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ အသိဉာဏ္ေလးေတြရိွတယ္။ လူငယ္ေတြမွာ လမ္းမွားလိုက္တာက အဲဒီအရြယ္ေလာက္မွာရိွတဲ့အသိဉာဏ္နဲ႔ အရာရာကို သူတို႔က လူႀကီးသူမရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈမပါေတာ့ဘဲနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ပုိင္အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ငါကေတာ့ ဒါလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာမ်ဳိး တစ္ထစ္ခ်ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအတိုင္း လုပ္လိုက္မိတာေပါ့။
ဒါကို ျပန္စဥ္းစားရမယ္။

အလုပ္တစ္ခု လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ျပန္စဥ္းစားဖုိ႔လိုတယ္။ စိတ္လိုက္မာန္ပါလုပ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ လမ္းမွားကိုေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ လူငယ္ေရာ လူႀကီးေရာပါပဲ။ အမွားအမ်ားဆံုးျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းက စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈကို ေနာက္မွာထားၿပီး လုပ္ခ်င္တာတစ္ခုကို ခံစားခ်က္အေလ်ာက္ လုပ္လိုက္တဲ့အျပဳအမူေတြက မွားတတ္ၾကတာေပါ့။ လူေတြကို လမ္းေၾကာင္းလြဲေစတဲ့အေၾကာင္းအရာက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အေျခခံအားျဖင့္ဆိုရင္ အဆိုးအေကာင္း၊ အက်ဳိးအေၾကာင္းကို စဥ္းစားဖုိ႔အခ်ိန္မေပးေတာ့ဘဲနဲ႔ လုပ္ခ်င္တာေလးတစ္ခုကို စိတ္လိုက္မာန္ပါလုပ္လိုက္မိတတ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေနရာတိုင္းမွာ အသိဉာဏ္က လုိအပ္တယ္။

" အသိဉာဏ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ ေသေရးရွင္ေရးေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာမဂ်ဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း " အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္

#လူငယ္ႏွင့္အသိဥာဏ္
Eternal Light Magazine


Tuesday, December 29, 2015

ျပည္ေရႊဆံေတာ္

ျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားသမိုင္း အက်ဥ္း

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ "ေ႐ႊဆံေတာ္" ဟု ဘြဲ႕ခ်ီလ်က္ ထင္႐ွားသည့္ ဘုရားေစတီသုံးဆူ ႐ွိပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ တစ္ဆူ၊ ေတာင္ငူၿမိဳ႕တြင္ တစ္ဆူ၊ တြံေတးၿမိဳ႕တြင္ တစ္ဆူ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမလတ္ ေဒသ ပဲခူးတိုင္း၊ ျပည္ၿမိဳ႕၏ အေ႐ွ႕ပိုင္း ဆင္စုရပ္ေျမာက္ဘက္၌ သုဒႆနမည္ေသာ ေတာင္ကုန္းငယ္တြင္ တည္႐ွိေသာ ေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားကို ျမသိတင္ (ျမသီးတင္) ဘုရားဟုလည္း ေ႐ွးကေခၚတြင္ခဲ့သည္။
          ျပည္ ေ႐ႊဆံေတာင္႐ွင္ဘုရားတြင္ ကကုသန္ဘုရား႐ွင္၏ ဒုကုဋ္ေတာ္၊ ေကာဏဂုံဘုရား႐ွင္၏ အံသကိုဋ္ သကၤန္းေတာ္၊ ေကာဏဂုံဘုရား႐ွင္၏ ခါးပန္းေတာ္၊ ေဂါတမဘုရား႐ွင္၏ အံေတာ္ေလးဆူႏွင့္ နီသီဒိုင္တို႔ကို ဌာပနာထားသည္။
ေဂါတမဘုရား႐ွင္သည္ ႐ွစ္ဝါေျမာက္တြင္ ျမန္မာျပည္သို႔ ေဒသစာရီႂကြခ်ီေတာ္မူရာ ဤအရပ္၌ ပုဂံျပည္ႀကီးျဖစ္လတၱံ႕၊ ဤအရပ္၌ သေရေခတၱရာ (ပ်ဴ) ၿမိဳ႕ (ယခု သေရေခတၱရာျပည္ၿမိဳ႕) ျဖစ္လတၱံ႕ စသည္ျဖင့္ ဗ်ာဒိတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ယင္းသို႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူစဥ္ ဧရာပထ နဂါးမင္းက လူအေပါင္းတို႔ ကိုးကြယ္ရစိမ့္ေသာငွါ ဆံေတာ္ဓာတ္ကို ေပးသနားရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဘုရား႐ွင္သည္ နဂါးမင္းအား မေပးဘဲ သုဝဏၰဘုမၼိအရပ္သို႔ ကုန္သြယ္သြားေနေသာ အစၥိက- ဖလႅိက ကုန္သည္ ညီေနာင္တို႔အား ေပးမည္ဟု မိန္႔ၾကားကာ လက်္ာလက္ေတာ္ျဖင့္ ဦးေခါင္းေတာ္ကို သုံးသပ္ေလေသာ္ ဆံေတာ္ေလးဆူပါလာသည္။ ယင္းဆံေတာ္တို႔ကို နဂါးမင္း ဆက္သည့္ ျမၾကဳတ္၌္ ထည့္၍ "ကိုးကြယ္ထိုက္သူ ဖူးေတြ႕ကာ သာသနာတည္မည့္ အရပ္၌ ေစတီတည္ထား ကိုးကြယ္ေစသတည္း" ဟု မိန္ေတာ္မူလွ်င္ ျမၾကဳတ္သည္ လက္ဝါးေတာ္မွ ပ်ံတက္၍ ထန္းခုႏွစ္ဆင့္ျမင့္ေသာအရပ္၌္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ျမဴးကာ ဝါးပေဒသာ၌ ရပ္နားေလသည္။
သုဝဏၰဘုမၼိမွ ျပန္လာေသာ အစၥိက- ဖလႅိက ညီေနာင္လည္း ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းကို ဆန္တက္ကာ ဆံေတာ္ၾကဳတ္တည္ရာသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေ႐ႊေရာင္တဝင္းဝင္းႏွင့္ ေတြ႕ျမင္ရ၍ ၾကည့္ၾကသည္။ ရတနာျမၾကဳတ္ႏွင့္တကြ ဆံေတာ္ေလးဆူကို ေဖာင္ေပၚသုိ႔ ပင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမင့္ျမတ္ရာ ကုန္းေျမကို႐ွာေသာ္ ယခုေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားတည္ရာ သုဒႆနကုန္းကိုေတြ႕သျဖင့္ ရတနာေျမၾကဳတ္ႏွင့္ ဆံေတာ္ေလးဆူကို ေ႐ႊအုပ္ခုႏွစ္ခ်ပ္ရံကာ ဌာပနာ၍ ေစတီတည္သည္။
သာသနာႏွစ္- ၁၀၁ ခုႏွစ္တြင္ ဒြတၱေပါင္မင္းႀကီး နန္းတက္ေသာ္ သုဒႆနကုန္း၌ ဘုရား႐ွင္၏ ဆံေတာ္ေလးဆူ ဌပနာ၍ ေစတီတည္ထားေၾကာင္း ၾကားသိေတာ္မူ၍ သုဒႆနကုန္းကို ႐ွာေဖြေစသည္။ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းတို႔ျဖင့္ ဖုံးအုပ္ေနေသာ ေစတီေတာ္ကို ဖူးေတြ႕ရေသာ္ အေတာင္ ၈၀ ႐ွိေသာ ဓာတ္ေတာ္တိုက္ တံခါးနံရံကို ဖြင့္ေတာ္မူ၍ ဆက္လက္တူးေဖာ္ေသာ္ ေ႐ွးဘုရားသုံးဆူ၏ ပရိေဘာဂထည့္ရာ ေ႐ႊေက်ာင္းေဆာင္ သုံးခုႏွင့္ ေဂါတမဘုရား၏ ဆံေတာ္ေလးဆူ ဖူးေတြ႕ရၿပီးေနာက္ ေစတီကို ထပ္မံျပဳျပင္ တည္ထားသည္။
သကၠရာဇာ္ ၄၅၀ ျပည့္တြင္ ပုဂံျပည္ အေလာင္းစည္သူမင္းသည္ ေစတီေတာ္ကို ထပ္မံျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ "ျပည္မင္း မ်က္ႏွာ႐ွည္" လက္ထက္ ေစတီေတာ္ကို သံေတာင္ ၂၈ ေတာင္၊ ႏွစ္မိုက္အထိ ထပ္ပြားတည္ကာ ေ႐ႊထီးကိုးဆင့္ တည္ေဆာက္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ "သားေတာ္ မ်က္ႏွာပု" မင္းလက္ ေစတီေတာ္၏ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္တြင္ ေခ်ာက္ႀကီး႐ွိသျဖင့္ ကုန္းေတာ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့ပါသည္။

ေစတီေတာ္ကို အျမင့္သံေတာင္ ၅၈ ေတာင္ ေစတီရံသုံးဆင့္ႏွင့္ စည္းခုံေစတီႀကီးတည္ေတာ္မူသည္။ ေ႐ႊထီးကိုးဆင့္ ျမသီးေရာင္ဆံေတာ္ဖူးတင္ေတာ္မူ၍ "ျမသီးတင္ဘုရား" ဟု သမုတ္ေတာ္မူသည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ ေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားကို ဘုရင္အဆက္ဆက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕စားအဆက္ဆက္ ျပဳျပင္ထပ္ပြား တည္ထားခဲ့ရာ ယခုအေျခသို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စာဆိုေက်ာ္ နဝေဒႀကီးက "ေတာင္ထက္ ေတာင္ျမတ္၊ ေတာင္ေက်ာ္ထြဋ္၌၊ လူနတ္မ်ား႐ွင္၊ ျမသီးတင္ႏွင့္၊ ေ႐ွ႕ယြန္းနားဝယ္၊ တရားဘုန္းေခါင္၊ ဒြတၱေပါင္ဟု၊ ျပည္ေထာင္မ်ား႐ွင္၊ တည္ထားခဲ့ မွတ္သည္။ ေ႐ႊထီးေ႐ႊတိုင္၊ ေ႐ႊစိုင္တခဲ၊ ရဲရဲထြန္းေျပာင္၊ ကိုယ္ေတာ္ေရာင္ျဖင့္၊ ကြ်န္းလုံးေက်ာ္သည္၊ မည္ေတာ္ဆုေတာင္း ျပည့္တကား" ဟု စပ္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားတြင္ ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၈) ရက္မွ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔အထိ ဘရားပြဲ က်င္းပၾကသည္။ ျမန္မာျပည္ေျမလတ္ေဒသ ျဖစ္သျဖင့္ အထက္ျမန္မာျပည္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူးမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္စည္ကားေသာ တန္ခိုးႀကီးဘုရားတစ္ဆူ ျဖစ္သည္။

ေက်ာ္မင္းေခါင္(အရဟံ လာဘံ မဟာ သိဒိၶ) ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ ။

ဓါတ္ပံု-Pyae Phyo Pyay


ေျခာက္ထပ္ႀကီးဘုရား အဓိပၸါယ္​

ငါးထပ္ႀကီး ေၿခာက္ထပ္ႀကီး ကုိးထပ္ႀကီး ဆယ္ထပ္ႀကီး စသည့္ ဘုရားမ်ား ရဲ႕ အဓိပၸါယ္

=====================================

ရန္ကုန္ၿမဳိ႕မွာ ငါးထပ္ႀကီး ၊ ေၿခာက္ထပ္ႀကီး နဲ႔ ကိုးထပ္ႀကီး ဘုရား ၊
ၿပည္ၿမဳိ႕မွာ ဆယ္ထပ္ႀကီး ဘုရား စသည္ၿဖင့္ ႀကားဖူးႀကပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီဘုရားမ်ားမွ 'ထပ္ႀကီး' ဆုိတဲ့ စကားလုံးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို မသိတဲ့
သူမ်ားပါလိမ့္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း အစက မသိပါ။ ထပ္
ဆုိတာ ဘာထပ္ကုိေၿပာတာလဲ ..
အထပ္လား ၊ ၀ါအရလား ၊ ႀကီးစဥ္ငယ္လုိက္လား ေတာင္ေတာင္အီ
အီ စဥ္းစားဖူးေသာ္လည္း အတိအက် အေၿဖမရခဲ့ပါ။

စာေရးဆရာ လင္းေရာင္တင္၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္လုိက္ေတာ့
မွ ဒီအဓိပၸါယ္ကို သိသြားပါတယ္။ ေဆာင္းပါးတြင္ ဆရာလင္းေရာင္တင္
က သူႏွင့္ ၿပည္ေရႊဘုန္းပြင့္ စာႀကည့္တုိက္မွ ဥကၠဌႀကီး ဦးေလးႀကဳိင္
တုိ႔ေတြ႔ဆံုပုံကုိ ေအာက္ပါအတုိင္းေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

ဦးေလးႀကဳိင္။ ။မင္းကုိေတြ႔ရတာ ၀မ္းသာတယ္။ ဒါနဲ႔သားက ဘယ္မွာေနတာလဲ

စာေရးသူ။ ။ကြ်န္ေတာ္ရန္ကုန္သားပါ အဘ ၊ က်ိကၠဆံရပ္ကြက္မွာ ေနပါတယ္။

ဦးေလးႀကဳိင္။ ။ေဟ ဟုတ္လား ဒါဆုိ ေၿခာက္ထပ္ႀကီးဘုရားကို ဘာလုိ႔ ေၿခာက္ထပ္ႀကီးလုိ႔ေခၚတာလဲ သိလား။

စာေရးသူ။ ။ကြ်န္ေတာ္မသိေသးဘူး အဘ။

ဦးေလးႀကဳိင္။ ။"မသိလုိ႔ မၿဖစ္ဘူးကြ။ တၿခားသူမသိတာ ကိစၥမရွိဘူး။ မင္းက စာေရးဆရာလုပ္ေနတာဆုိေတာ့ သိဖုိ႔လုိတယ္။ ဒီလိုကြာ ဘုရားတည္လုိ႔ၿငမ္းဆင္ရင္ ဘာနဲ႔ဆင္ရသလဲ။

စာေရးသူ။ ။၀ါး နဲ႔ ပါအဘ။

ဦးေလးႀကဳိင္။ ။ဟုတ္တယ္ ၀ါးနဲ႔ ၿငမ္းဆင္ရတယ္။ ဒီ၀ါးကို
ေၿခာက္ၿပန္ဆက္ၿပီး ဆင္တဲ့ ဘုရားမုိ႔ ေၿခာက္ထပ္ႀကီးလုိ႔ ေခၚတာ
ေလ။ ၀ါး ငါးၿပန္ ဆက္ၿပီးဆင္တဲ့ဘုရားက်ေတာ့ ငါးထပ္ႀကီး ၊ စမ္းေခ်ာင္းနားက ကုိးထပ္ႀကီးက်ေတာ့ ၀ါးကုိးၿပန္ ဆင္ရတာ။
တုိ႔မ်ား ၿပည္က ဆယ္ထပ္ႀကီးဘုရားက်ေတာ့ ၀ါးဆယ္ၿပန္ ဆင္
ရလုိ႔ ဆယ္ထပ္ႀကီးလုိ႔ ေခၚတာ။

စာေရးသူ။ ။ေက်းဇူးပါပဲ အဘ။ ကြ်န္ေတာ္ မသိေသးတာကုိ သိလုိက္ရလုိ႔။

ဦးေလးႀကဳိင္။ ။ေအး...အဲသလုိ ကိစၥေလးေတြက သိထားမွ ေကာင္းတယ္၊ မဟုတ္ရင္ ညံ့ရာက်တယ္။

ေၿခာက္ထပ္ႀကီး ငါးထပ္ႀကီး ဘုရားမ်ားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို
မသိေသးသူမ်ား သိေစဖုိ႔ ဗဟုသုတအၿဖစ္ တင္ၿပလုိက္ပါတယ္

(ဒီေနရာမွာ အခ်ဳိ႕သူေတြက ငါးထပ္ႀကီး နဲ႔ ကုိးထပ္ႀကီးက သိပ္မကြာဘူး လုိ႔ေၿပာႀက
သလုိ အခ်ဳိ႕သူေတြက ၀ါးကိုးၿပန္ေတာ့ မၿမင့္ဘူးလုိ႔ ေၿပာလာႀကတဲ့ အတြက္ အနည္း
ငယ္ ထပ္ၿဖည့္လုိက္ပါတယ္။

myanmar travel information ရဲ႕အခ်က္အလက္မ်ားအရ
ငါးထပ္ႀကီးဘုရားရဲ႕အၿမင့္က ၄၅.၅ေပ
ေၿခာက္ထပ္ႀကီးဘုရားရဲ႕အၿမင့္က ၅၂.၅ ေပ
ကုိးထပ္ႀကီးဘုရားရဲ႕ အၿမင့္က ၇၂ေပ
တုိ႔ ၿဖစ္ပါတယ္။

ၿငမ္းဆင္တဲ့အခါ ၀ါးလုံးတစ္လုံးရဲ႕ ေအာက္ေၿခကေနထိပ္ဖ်ားအထိကုိ မဆင္
ပါဘူး။ ထိပ္ဖ်ားက အရြယ္အစားေသးသြားတဲ့အတြက္ မခုိင္မွာ စုိးတဲ့အတြက္
ခုိင္တဲ့ေနရာေလာက္ထိပဲ ဆင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၀ါးလုံးရဲ႕အရွည္က ၁၂ ေပ
ေလာက္ရွိေပမယ့္ ၿငမ္းဆင္ရင္ေတာ့ ၇ေပ ၈ေပ အကြာအေ၀းေလာက္ပဲ ရွိေတာ့
ပါတယ္။ ဟုတ္မဟုတ္ တြက္ခ်က္ႀကည့္ႀကပါကုန္
smile emoticon
)

ေမာင္စုိင္း
#သုတဇုန္
www.thutazone.com

Min Arkar


ေလျဖတ္ျခင္း

သင္သည္စာကို Share ေပးပါက
----------------------------
အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို
--------------------
ကယ္တင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
---------------------------
ေလျဖတ္ထားျခင္း ရိွမရိွ သင္ဘယ္လို သိႏိုင္မလဲ
★**************************************★

အသားကင္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး ေခ်ာ္လဲက်သည္။ ဖိနပ္ အသစ္ဆီးလာ၍ ေခ်ာ္လဲက် တာပါဟုပင္ သူမကေျပာလိုက္ေသးသည္။ သူမက အဝတ္စားတြင္ကပ္ေနေသာ ဖုန္မ်ားကိုခါ၍ သန္႔ရွင္းလုပ္ပီး ပန္းကန္ တစ္ခ်က္ယူကာ ညေနစာ စာသည္။

သူမကို ၾကည့္ရသည္မွာ တစ္ညေနလံုးေအးေအးေဆးေဆးပါ။ ညေနေျခာက္နာရီ ေရာက္ေတာ့ သူမ အမ်ဳိးသားက အသားကင္ဆိုင္ကို ဖုန္းဆက္သည္။ ညေန ေျခာက္နာရီမွာ သူမ ဆံုးပါးသြားပါသည္ ဟူ၍။

ဆရာဝန္၏ အဆိုအရ ေလျဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ သူမ လဲက်သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပီး (၃)နာရီးအတြင္း ေဆး႐ံု သို႔ေရာက္ရိွလာပါက အသက္မေသေအာင္ ကယ္ဆယ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ အခ်ိန္မီွ ကယ္တင္ႏိုင္ရန္ လူတစ္ဦး ေလျဖတ္မျဖတ္ ဘယ္လို သိရိွႏိုင္မည္လဲ။

ဦးေႏွာက္ႏွင္ အာရံုေေၾကာ ဆရာဝန္မ်ားက အဆင့္ သံုးဆင့္ ၃ ဆင့္ပါဝင္ေသာ စမ္းသပ္ နည္းတစ္ခု တည္ထြင္ထားသည္။

၁. S- Smile. ဒဏ္ရာရသူကို ေလျဖတ္မျဖတ္ သိရိွႏိုင္ရန္ ျပံဳးခိုင္းပါ။

၂. T- Talk. ဝါက် တစ္ခုကို သဒၵါ မွန္မွန္ ၊ ယုတ္တိက်က် ေျပခိုင္းပါ။
ဥပမာ။ ။ ယေန႔ ေနသာသည္။

၃.R- Raise Both Arms.လူနာကို လက္ႏွစ္ဖက္လံု ေျမႇာင့္ခိုင္းပါ။

အထက္ပါစမ္းသပ္မူ ၃ ခုအနက္ တစ္ခုခု မလုပ္ႏိုက္ပါက ေဆး႐ံုသု ခ်က္ခ်င္းပို႔ပါ။

ထိုနည္းမ်ားႏွင့္ စမ္းသပ္၍ မေသခ်ာပါက လူနာကို လွ်ာထုတ္ခိုင္းပါ။ လွ်ာလိပ္ေနလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ လွ်ာ တစ္ဖက္ဖက္သို႔ ေစာင္းေနလွ်င္ျဖစ္ေစ ေလျဖတ္ေနျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

အထက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားကို သိထားသူမွ လူ ၁၀ ဦးအားမွ်ေဝေပးပါက အနည္းဆံုး လူတစ္ဦး၏ အသက္အား ကယ္တင္ႏိုင္မည္ဟု ဆရာဝန္မွ တိုက္တြန္းထားသည္။

က်မ္းမာျခင္း သည္ လတ္တပါး


င႐ုတ္သီး

ငရုတ္သီးေရာင္းသူ
------------------------
ငရုတ္သီးေရာင္းသူေတြမွာ ဒီလိုအခက္အခဲမ်ဳိး ရွိေကာင္းရွိလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခက္အခဲက ငရုတ္သီးေရာင္းသူကို "ငရုတ္သီးက စပ္လား"လို႔ ဝယ္သူေတြေမးၾကတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္တယ္။

ငရုတ္သီးေရာင္းသူက "စပ္တယ္"လို႔ ျပန္ေျဖရင္ ငရုတ္သီးဝယ္သူ အစပ္မႀကိဳက္ခဲ့ရင္ မဝယ္ဘဲထြက္သြားေတာ့မယ္။ "မစပ္ဘူး"လို႔ ေျဖျပန္ရင္လည္း ဝယ္သူက အစပ္ႀကိဳက္သူဆိုရင္ ဒီအေရာင္းအဝယ္က မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

ဒီလိုအခက္အခဲကို ေျဖရွင္းတဲ့နည္းက အားလံုးသိၾကတဲ့နည္းျဖစ္တယ္။ ငရုတ္သီးကို ႏွစ္ပံုခဲြလိုက္မယ္။ တစ္ပံုကစပ္တယ္၊ တစ္ပံုကမစပ္ဘူးဆိုၿပီး ေရာင္းရင္ ဝယ္သူက သူ႔စိတ္ႀကိဳက္တစ္ပံုေရြးလိမ့္မယ္။ ဒါက အမ်ားသိတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာေရးထားတဲ့နည္းျဖစ္တယ္။

တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္အားေနတာနဲ႔ ငရုတ္သီးေရာင္းသူေဘးမွာထိုင္ ဒီအခက္အခဲကို သူဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝယ္သူမရွိတဲ့အခိုက္ ေရာင္းသူကို လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သြားေျပာလိုက္ေသးတယ္။

"အစ္မႀကီး.. ငရုတ္သီးကို ႏွစ္ပံုပံုလိုက္ေလ... ဝယ္သူက စပ္တာလိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဟိုတစ္ပံုကိုထိုးျပလိုက္၊ မစပ္တာလိုခ်င္ရင္ ဒီတစ္ပံုကိုထိုးျပလိုက္လုပ္ေပါ့"

ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာကို ေရာင္းသူကနားေထာင္ၿပီး ရယ္တယ္.. ၿပီးေတာ့ "မလိုပါဘူး.. "လို႔ဆိုတယ္။ အဲဒီမွာ ငရုတ္သီးဝယ္သူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း "အစ္မႀကီး.. အစ္မႀကီးရဲ႕ငရုတ္သီးက စပ္လား"လို႔ေမးတယ္။

ေရာင္းသူအမ်ဳိးသမီးက "အေရာင္ေတာက္တာ စပ္တယ္၊ အေရာင္ေဖ်ာ့တာ မစပ္ဘူး"လို႔ဆိုတယ္။ ဝယ္သူက သူႀကိဳက္တာကို ေရြးဝယ္ၿပီး ထြက္သြားခဲ့တယ္။

ဒီကေန႔က ဘာေန႔လို႔ဆိုရမလဲ.. လူတိုင္းက အေရာင္ေဖ်ာ့တဲ့မစပ္ဘူးဆိုတဲ့ ငရုတ္သီးကိုပဲ ေရြးဝယ္ခဲ့ၾကတယ္။ တေအာင့္ၾကာေတာ့ အေရာင္ေဖ်ာ့ငရုတ္သီးေတြ မရွိသေလာက္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္က "က်န္တဲ့ငရုတ္သီးေတြကို ႏွစ္ပံုခဲြလိုက္ပါ။ မဟုတ္ရင္ ေရာင္းရခက္လိမ့္မယ္"လို႔ ေျပာေတာ့ ေရာင္းသူက ၿပံဳးၿပံဳးရယ္ရယ္နဲ႔ ေခါင္းခါျပၿပီး "မလိုပါဘူး.."လို႔ဆိုျပန္တယ္။

ဝယ္သူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပန္တယ္။
"ငရုတ္သီး စပ္လား"

ေရာင္းသူက ကိုယ့္ငရုတ္သီးကိုၾကည့္ၿပီး "အေတာင့္ရွည္က စပ္တယ္။ အတိုက မစပ္ဘူး"လို႔ဆိုတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ေရာင္းရင္ ငရုတ္သီးအေတာင့္တိုေတြပဲ က်န္ခဲ့ေတာ့တယ္။ နီနီရဲရဲ ငရုတ္သီးေတာင့္တိုေတြကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမေျပာခဲ့ေတာ့ဘူး။ အင္း.. ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ သူဘာလုပ္လိမ့္မလဲလို႔ပဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့တယ္။

ေနာက္ဝယ္သူတစ္ေယာက္ေရာက္လာလို႔ ငရုတ္သီးစပ္လားလို႔ ေမးတဲ့အခါ ေရာင္းသူက "အခြံေပ်ာ့တာက စပ္တယ္။ မာတာက မစပ္ဘူး"လို႔ဆိုတယ္။ ေရာင္းသူကို ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲခ်ီးက်ဴးမိတယ္။ တစ္ေနကုန္ေနလွန္းခံထားရတဲ့ ငရုတ္သီးတခ်ဳိ႕က ေရဓာတ္ေျခာက္ၿပီး ေပ်ာ့ေနခဲ့ၿပီ။

ငရုတ္သီးေတြေရာင္းကုန္သြားေတာ့ ငရုတ္သီးေရာင္းသူက ထြက္မသြားခင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားတစ္ခြန္းေျပာခဲ့တယ္။

"ရွင္ေျပာတဲ့ ငရုတ္သီးေရာင္းနည္းကို လူတိုင္းသိတယ္။ အဲ.. ကၽြန္မရဲ႕နည္းကိုေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ပဲသိတယ္"

ဘဝထဲက အသိဉာဏ္ေတြကို စာအျဖစ္ေရးဖဲြသီကံုးႏိုင္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာအုပ္ထဲက အသိဉာဏ္အတိုင္း ဘဝမွာ လြယ္လြယ္ကူကူ ရွင္သန္လို႔မရႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အေၾကာင္းက ဘဝဆိုတာ လႈပ္ရွားသက္ဝင္ေနရတဲ့အရာမို႔ျဖစ္တယ္။ ငရုတ္သီးေရာင္းသူေၾကာင့္........

အသိဉာဏ္ထဲမွာ စိတ္ႀကီးဝင္ျခင္းေတြ ေရာစပ္မေနပါေစနဲ႔။ စိတ္ႀကီးဝင္ျခင္းထဲမွာလည္း အသိဉာဏ္ေတြ ကင္းမဲ့မေနပါေစနဲ႔... ဆိုတဲ့အသိကို ကၽြန္ေတာ္ရလိုက္ေတာ့တယ္။

------

မူရင္းလင့္ --- http://ibook.idv.tw/enews/enews391-420/enews415.html

မူရင္းဓာတ္ပံု- "ကခ်င္ေစ်း" မေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္)

ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Friday, June 15, 2012)
.


ေသျခင္းတရား

ေသျခင္းတရားကို
ေန႔ေန႔ညည
ဆင္ျခင္ၾကပါ။

ေကြးေသာလက္မဆန္႕ခင္
ဆန္႕ေသာလက္မေကြးခင္

ေသျခင္းတရားသည္
လက္ထဲေရာက္လာနိုင္၏။

ငါသည္
ေသရေတာ့မယ္
ေသရေတာ့မယ္

အခ်ိန္ပိုင္းေလးသာလိုေတာ့ပါလား

ဆိုၿပီး

မရဏာနုႆတိဘာဝနာပြားမ်ားၾကပါ

*******************************

မရဏံ ေမ ဓုဝံ၊
ဇီဝိတံ ေမ အဓုဝံ။

ေမ-ငါ့အား၊မရဏံ-ေသရျခင္းသေဘာသည္၊
ဓုဝံ-အၿမဲရွိ၏။

ေမ-ငါ့အား၊ဇီဝိတံ-အသက္ရွင္၍ေနရျခင္းသေဘာသည္၊
အဓုဝံ-အၿမဲမရွိ။


ေဗဒင္

ကိုယ္ ဘယ္လိုလူးစားမ်ိဳးနဲ႕ ဖူးစာဆံုမလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါသလားးး
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ပုံထဲကအတိုင္း လက္ဖဝါးေလးႏွစ္ခု ဆက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ေပၚလာတဲ့အေရးအေၾကာင္းေလးကို ၾကည့္ျပီး ကိုယ့္ဖူးစာဖက္ ကို ခန္႔မွန္းၾကည့္လို႔ ရတဲ့ အေၾကာင္းေလး တင္ဆက္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ပံုသ႑န္ေလးေတြ ကဲြျပားသြားတာနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဝိေသႆေလးပါ ကြဲျပားသြားတာေႀကာင့္ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ေသခ်ာေလး တုိက္ႀကည့္ႀကပါေနာ္။

၁။ ပံု (၁) မွာ ျပထားသလို လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္ ပူးလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အရြယ္တူျပီး အဝိုက္ပံုသ႑န္ေလး ျဖစ္ေနတဲ့ လက္ပိုင္ရွင္ေတြဟာ ဥာဏ္ရည္ထူးခြ်န္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ စနစ္တက်လုပ္တတ္ျပီး ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးကို plan ေတြခ်ျပီး ျဖတ္သန္းတတ္ၾကတယ္။ တစ္ခုသတိထားသင့္တာက ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အရမ္းၾကီး ပိတ္ေလွာင္မထားဖို႔ပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္အတြက္ လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္ေလးေတြလည္း ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဖူးစာဖက္ အေနနဲ႕ကေတာ့ လူအမ်ားက ေလးစားအာက်ရတဲ့ သူမ်ိဳးနဲ႕ လက္ထပ္ရတတ္ပါတယ္။ ဤေဆာင္းပါးကို ဂႏၲဝင္ မဂၢဇင္းမွ ေရးသားတင္ဆက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

၂။ အကယ္္၍ ပံု (၂) မွာ ျပထားသလို ညာဘက္လက္ ကဘယ္ဘက္ ထက္ ပိုျပီး ျမင့္တက္ေနတဲ့ လက္ဖဝါးပိုင္ရွင္ေတြဟာ လူၾကီးသူမေတြရဲ႕ ဦးစားေပးမႈ၊ ခ်စ္ခင္မႈေတြ ခံရတတ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္ရင္ ေခါင္းမာမာနဲ႔ ေရွ႕ဆက္တိုးမယ့္ လူစားမ်ိဳးပါ။ ဖူးစာဖက္အေနနဲ႔ကေတာ့ ကိုယ့္ထက္ အသက္အမ်ားၾကီးၾကီးတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ လက္ထပ္ရတတ္ပါတယ္။

၃။ အကယ္္၍ ပံု (၃) မွာ ျပထားသလို ဘက္လက္က ညာဘက္လက္ထက္ ပိုျပီး ျမင့္တက္ေနတဲ့ လက္ဖဝါးပိုင္ရွင္ေတြကေတာ့ စိန္ေခၚမႈေတြကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကျပီး ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး မရပ္မနားတမ္း ရုန္းကန္လွုပ္ရွား ေနတတ္ပါတယ္။ သူတို႔အေပၚ ဂရုတစိုက္ရွိတာကို သိပ္သေဘာက် တတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို အေလးအနက္ထားသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားကလာတဲ့ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာေျပျပစ္တဲ့ သူနဲ႔ ဖူးစာဆံုတတ္ပါတယ္။

(Gandawin )


သန်းထွန်းလေး (အင်းတဲရွာ)

ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင်

  ရုပ်သေးပွဲသွားရအောင် Https://youtube.com/@thantunlayinde  ရေး-ကန်မြဲကိုအေးကျော် ဆို-ခင်အုန်းမြင့်လေး .. ပင်ခေါင်တိုင် သပြေကိုင်းနဲ့ နေမှို...